Számos új extrát, némi technikai frissítést és plusz lóerőket hozott magával a ráncfelvarrás.
FRISSÍTÉS (08.29.): Leleplezte a Porsche a Cayenne E-Hybrid kivitelt, amelyben egy 4,0 literes, V8-as motort egészít ki a villanyos hajtás. A 176 lóerős elektromotor és az 599 lovas benzines rendszerteljesítménye összesen 739 lőerő lesz, ehhez pedig 950 Nm csúcsnyomaték társul. A 0-100-at 3,9 másodperc alatt teljesíti, míg a végsebessége 295 km/óra.
Erőteljes frissítésen esett át a Porsche egyik legfontosabb modellje, a Cayenne. A típusnak nem csak azért van jelentősége, mert a márka egyik legkeresettebb autója, de anno az első generáció kihúzta a gyártót a pénzügyi nehézségekből.
Persze már akkor sem egy összehajigált autóról volt szó, hanem a forma és a nagy test ellenére egy jól megcsinált sporteszközről. Ez az évek alatt nem változott, a Cayenne még mindig egy potens autó a méretei és a formája ellenére.
Ezért most megérdemelt egy vaskos ráncfelvarrást, aminek során kívülről is volt némi változás, a LED fényszórók viszont egészen újak. Elképesztő felbontásban, oldalanként bő 32 000 képponttal képesek dolgozni azért, hogy míg mi mindent látunk a nagy teljesítményű refikkel, a többi autóst körbe világítja, így őket nem vakítja el.
A beltérben is volt bőven változás, hiszen elöl már a műszercsoport is digitálisra váltott. Középen maradt a hatalmas táblagép, a klímaszabályzó viszont szerencsére még mindig fizikai, így azt sokkal könnyebb kezelni.
Újítás még, hogy az első utas is kapott egy kijelzőt, amin az autó adatait is kivetítheti, illetve eléri az infotainment rendszert. Emellett viszont akár streaming szolgáltatók tartalmai között is válogathat és egy speciális fólia segítségével nézheti azokat úgy, hogy a sofőr azt ne lássa és ne vonja el figyelmét a vezetésről.
A sofőrközpontú részen is voltak változások főleg a kormány mögött. A sebességváltó kapcsolója felkerült a műszerfalra és további karok felelnek a kormány mögött a biztonságos vezetés mellett a funkciók állításáért, hangolásáért.
Azt talán mondanom sem kell, hogy elképesztő mennyiségű vezetéstámogató és kényelmi elektronika került a Porsche óriás SUV-jába. Emellett viszont érdekes, hogy már az acélrugós változathoz is jár adaptív csillapítás, míg a légrugós kivitelekbe emellé még adaptív rugózás is jár.
A motorokban is volt némi változás, egy kicsit mindenhol emeltek a teljesítményeken. A belépőmodellben maradt a 3,0 literes, V6-os motor, de már ez is komolyabb 13 lóerővel és 50 Nm nyomatékkal elődjénél. Így eléri a 353 lóerős teljesítményt és mellé 500 Nm nyomatékot produkál.
Ennél valamivel izgalmasabb, hogy az új Cayenne-be belekerül a Porsche által fejlesztett 4,0 literes, V8-as motor is két turbóval megfújva. Ez lesz a Cayenne S jelölésű modell, aminek a motorja már 474 lóerőt és 600 Nm nyomatékot lesz képes leadni. Ezzel a hatalmas test 4,7 másodperc alatt éri majd el nulláról a százat.
Az új Cayenne-ből szintén lesz majd E-Hybrid kivitel, amelyben nyolchathengeres motor dolgozik majd. Itt egy 176 lóerős villanymotor is belép a képbe, így a rendszerösszteljesítmény elég komoly lesz. A lényeg mégis az, hogy a hibrid akkumulátor kapacitását 17,9-ről 25,9 kWh-ra emelik, így WLTP szerint akár 82 km-es elektromos hatótávra is képes lesz a Cayenne.
A majdnem csúcsváltozatot a Porsche SUV esetében a Turbo GT jelölésű típus jelenti majd. Ebben ismét a 4,0 literes V8-as dolgozik majd, de már 659 lóerővel, így 3,3 másodperc alatt is képes lesz lefutni a 0-100-at. Ez a kivitel csak kupé formában lesz elérhető és minden technikai ínyencség belekerül majd, ami csak elérhető.