2020. február 21. | 11:10

A plug-in hibrid változat, akár 800 lóerőt is rejthet a motorháztető alatt.

Mielőtt a Mercedes-AMG bemutatta a GT 4-ajtós változatát, egy koncepcióautóval is előrukkoltak, amely elektromos meghajtást is tartalmazott. A GT show-autó 800 lóerőnél is erősebb volt, de az  Affalterbach-i székhelyű részleg úgy döntött, hogy a gyártási modellt villamosítás nélkül indítja el. Tény, hogy a 4,0 literes ikerturbós V8-as erőforrás 630 lóereje és 900 Nm nyomatéka szépen mozgatja a kasztnit.

Ugyanakkor a kémfotók is azt bizonyítják, hogy hamarosan egy elektromos rásegítéssel ellátott új modell érkezik, amely a sorozat legerősebbje lesz. Állítólag AMG GT 73 névre hallgat és Észak-Európa hideg területén tesztelték, álca fóliával és plug-in hibrid matricákkal. Ha a tanulmányban szereplő erőforráson nem változtattak, akkor a gyártósorról egy közel 800 lóerős, 4,0 literes ikerturbós V8-as erőforrással és elektromotorral gördül majd le.

Ennek köszönhetően valószínűleg kevesebb mint 3 másodperc kell majd neki a 100 km/óra eléréséhez, ezt támasztja alá, hogy a 63S 3,2 másodperc alatt képes teljesíteni ezt, végsebessége pedig 315 km/óra. Az elektromotort tápláló akkumulátor méretéről nincs még infó, viszont az tuti, hogy képesnek kell lennie tisztán elektromosan is több tíz km megtételére. A GT73 várhatóan néhány külső és belső frissítést is kap, ezt azonban csak a bemutató után láthatod, amit még idén megtartanak.

A kiindulási árak nyilvánvalóan meghaladják a 63S-ét, amely Németországban 167 017 euró, átszámítva kb. 56,5 millió forint volt.