2020. január 16. | 13:25

A csehek jó pénzért körbeműanyagozzák a városi crossoverüket is.

Scout, Scoutline, Sportline, ilyen lány, olyan lány. A Skodánál is kezdenek belegabalyodni a típusmegnevezésekbe, tegyünk egy kis rendet. A márka a terepjárós megjelenésű vagy terepjárásra is alkalmas modelljeit igyekszik Scout, illetve Scoutline névvel illetni. A legnagyobb különbség a kettő között a hajtásrendszerben keresendő. Az egyik olyan, a másik csak olyannak akar tűnni.

Míg a Scout modellek kizárólag összkerékhajtással készülnek és mellé körbe vannak műanyagozva, addig a Scoutline típusok csupán utóbbi kiegészítőket kapják meg és erejüket kizárólag az első tengelyen adják le. Ha analógiát szeretnék vonni az autóiparban, akkor olyasmi ez, mint a Volkswagennél az R / R-line, az Audinál az S / S-line, a BMW-nél az M / M Paket és sorolhatnám. Nagy divat ez most mindenhol.

A vásárlók dönthetnek, hogy megvásárolják a drágább igazit, vagy „az úgy néz ki, mint a drága” modellek mellett teszik le a voksukat. A Skoda Kamiq esetében azonban teljesen érthető, hogy nem lesz kapható összkerékhajtással, hiszen ki venne meg egy városi crossovert a drága hajtásrendszerrel, ami nehéz is, rádob egy lapáttal a fogyasztásra és még lassabb is tőle az autó. Senki.

Egy városi szabadidő-autó a városba való, úgy sem megy ki senki terepre vele, hogy kelljen az összkerékhajtás. Hóban jól jönne persze, de nem igen van már hó, nyakunkon a klímaváltozás. Ahol van hó, például a svájci Alpokban, ott úgyis mindenki Subarut vesz, mintha nem tudnák, hogy más márkáknál is kapható a 4x4.

A Kamiq Scoutline azoknak szól, akik úgy akarnak kinézni, mintha néha napján árkon-bokron keresztül közlekednének, pedig valójában eszük ágában sincs elhagyni az aszfaltozott utakat. Ez egy felszereltségi szint tulajdonképpen, amihez jár a terepjárós gúnya, melynek része a fekete műanyag kiegészítők és az alsó védelmet imitáló ezüstszínűre fényezett pajzs, ami nem is pajzs tulajdonképpen, csak egy dísz a lökhárítókon.

A Scoutline felszereltségét képezi még a 17 colos kerékgarnitúra, a hátsó ledes fényszórók, a krómkeretes ablakok, az ezüst tetősínek és a B-oszloptól hátra színezett üvegek. A belső tér sem fapados, bőrborítású a kormány, a váltókar és a kézifék is, a pedálok alumínium taposókat kapnak, van három színben pompázó hangulatvilágítás és különleges, csak ehhez a modellhez készült üléshuzat borítja a székeket.

A modell a tavasszal esedékes Genfi Autószalonon debütál, ahol kint lesz az Alapjárat csapata is, hogy személyesen beszámolhassunk az autóipar legfrissebb újdonságairól. Amennyire tudni lehet, az autó az ismert motorokat kapja majd, ami az 1,0 és 1,5 literes TSI benzineseket takarja. Feltételezhetően 115 és 150 lóerős kivitelekben, melyekhez 6 fokozatú kézi vagy 7-es DSG váltó kapcsolódik. Árakról egyelőre nincsenek információk, a mutatós Kamiq valószínűleg ugyanúgy kissé túl lesz árazva, mint a legtöbb jól felszerelt Skoda manapság.