Mégis lesz európai változata a legkisebb cseh SUV-nak
A Škoda a Kamiq bevezetésével teljessé teszi a hobbiterepjáró kínálatát, hiszen a Volkswagen-konszern többi márkájához képest eddig kevesebb, mindössze két SUV-t kínált a Karoq és a nagyobb Kodiaq modellekkel. A kínai piacon már korábban bemutattak Kamiq néven egy hasonló crossovert, ám az más platformra épül és a méretei is eltérőek. Természetesen az európai Kamiq is a gyártó legnagyobb erényét csillogtatja, hiszen kategóriaelső helykínálattal rendelkezik.
A Nissan Juke legnagyobb vetélytársának szánt modell a 2019-es Genfi Autószalonon mutatkozik be, mely március 7-én nyitja meg kapuit a nagyközönség előtt. A Kamiq a korábban szintén Genfben bemutatott Vision X tanulmányautóra épül, és ez az első modell a gyártónál, melynek tervezési folyamatára nagy hatással volt az új projektvezető, Oliver Stefani.
A legkisebb SUV sem tér el külsőre nagyobb testvéreitől jelentősen, az összes Škoda jegyet magán hordozza. Azonban van néhány egyedi részlet, melynek köszönhetően megkülönböztethető modelltársaitól. Ilyen például a frissített hűtőmaszk, és az opcionális LED-es nappali fénycsík a fényszórók felett, mely a „dinamikus irányjelző” funkciót is megkapta. Az autó fara kicsit Volvósra sikerült, és a friss Škoda modellekhez híven nem az embléma került fel a csomagtérfedélre, hanem betűvel írták ki a márkanevet.
Feltehetően a piackutatás eredménye az a döntés, hogy a Kamiq csak fronthajtással lesz rendelhető. Inkább városi környezetbe szánják, ráadásul a sportosabb vonalat erősítik ezzel a modellel, hiszen felárért Sport Chassis Control is kérhető hozzá, mely 10 mm-rel képes közelebb vinni a kasztnit az úthoz. Emellett állítható gátlókat is tartalmaz a csomag, mellyel még inkább személyre szabható lesz a Kamiq.
Feltehetően három benzinessel és egy dízelmotorral kínálják majd az új modellt. Az 1,0 literes TSI 95 és 115 lóerős kivitelben kérhető majd, továbbá jó eséllyel választható lesz az 1,5-ös benzines is 150 lóval. Dízelfronton az 1,6-os TDI képezi a kínálat részét 115 lóerős teljesítménnyel. A hírek szerint egy CNG gázos kivitel is érkezik az európai piacra, mellyel jó alternatívát kínál a Škoda a dízelmotorra. Váltók terén a 6 fokozatú kézi és a 7 gangos DSG közül lehet majd választani.
A Kamiq a Volkswagen T-Cross és a Seat Arona által is használt MQB A0 platformra épül, ám testvérmodelljeinél tágasabb belteret kínál majd a Škoda újdonsága. A tengelytávja és a teljes hossza is 85 mm-rel hosszabb az Arona méreteinél, ráadásul a nagy rivális Juke-nál is 106 mm-rel nagyobb a Kamiq. Az autó 400 literes csomagtérrel rendelkezik, melyhez elektromos ajtó is elérhető lesz.
A beltér szintén illeszkedik a jelenlegi formavilágba, a középkonzolra felárért 9,2 colos érintőképernyő is kérhető, továbbá egy 10,25 colos „virtual cockpit” is a kínálat részét képezi. A Škoda állítása szerint okos megoldásokból sem lesz hiány, a többi modellnél megszokott tanksapkába szerelt jégkaparó és a gyári esernyő mellett biztos kitalálnak majd valamilyen hasznos új kütyüt.
Alapáron kínálják majd hozzá a sávtartót, és felárért még számos vezetéstámogató elérhető lesz hozzá. Korábban kiderült az is, hogy az EU akár be is vezetheti bizonyos biztonsági berendezések kötelezővé tételét, így minden gyártónak alaposan fel kell készülnie ezen a téren.