2019. július 05. | 08:50

Az Opel már hónapok óta teszteli a frissített Astra szériát, mely végül csak-csak bemutatkozott hivatalosan is!

A német cég büszkén jelentette be az ráncfelvarrott széria érkezését, ugyanis a valaha gyártott leghatékonyabb Astra-családként emlegetik. Az állítást az új motorokkal, erőátviteli rendszerekkel és más, az autóban alkalmazott „okos” megoldásokkal támasztották alá.

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

Az Astra külsejét szemlélve megállapítható, hogy végeredményben nem ment végbe rajta számottevő változás. Az Opel tehát elérte kitűzött célját, miszerint az új Astra életében nem a dizájnon, hanem sokkal inkább a motorteret, illetve a belsőt érintő változásokon van a hangsúly.

Aprólékos módosítást végeztek még például az aerodinamikát meghatározó elemeken, mindez pedig jótékony hatással volt az üzemanyag-fogyasztásra illetve a szénd-dioxid kibocsátásra. Ennek eredményeképpen a kompakt kivitel Sports Tourer változata 0,25-ös, míg a hatchback 0,26-os légellenállási együtthatóval rendelkezik.

A nagy változások a kasztni alatt mentek végbe, az ügyfelek ugyanis már újfajta dízel és benzines erőforrások közül választhatják ki azt, amelynek duruzsolását a motortérben szeretnék hallani. Ezek közé tartoznak a háromhengeres 1,2-es és 1,4-es benzinmotorok, amik összteljesítménye 110 és 145 lóerő között mozog.

WLTP-mérések alapján a gyártó 100 km-re vonatkozóan 5,2 és 5,9 liter közötti üzemanyag-fogyasztást ígér. A kisebbik motort hatfokozatú manuális, míg az 1,4 literes egységet egy új, hétfokozatú CVT fokozatmentes automata váltóval kapcsolták össze.

Dízel fronton a frissített Astra egy 1,5 literes turbós négyhengeres motort kap kétféle teljesítménnyel, az egyik 105 lóerőt, a másik 122-t teljesít. Alapkivitelként ezekhez az egységekhez hatfokozatú manuális váltó jár, opcionálisan viszont Opelekben még nem látott kilencfokozatú automatát is kínálnak.

Az autógyártó elmondása szerint a károsanyag-kibocsátás 17%-kal csökken az új Astrákban, hála az új kipufogógáz-kezelő rendszernek, mely egy passzív oxidációs katalizátorból, egy AdBlue injektorból, egy SCR-katalizátorból és egy dízel részecskeszűrőből áll.

A külső, LED-es fényszórókon nem változtattak, viszont belülre egy teljesen digitális műszercsoportot raktak, továbbfejlesztették az infotainment-rendszert, mely immáron egy 8”-os kijelzőn jelenik meg.