A modellciklus felénél ráncfelvarráson esik át a Skoda Kamiq és Scala, a legdrasztikusabb változás a motortérben lesz majd tetten érhető.
A ma átlagos modellciklus feléhez érkezett a Skoda két kisebb modellje is, a Scala és a Kamiq. Ezért most megkapták jól megérdemelt ráncfelvarrásukat, amely kívül és belül is érzékelhető lesz.
Kicsit faragtak a lámpatesteken elöl és hátul is, de a hűtőmaszkok is formálódtak. Az autók kicsit sportosabb lökhárítókat kaptak, és a felniválaszték is kiszélesedett, már akár 18 colos méretig is elmehetünk a konfigurálás során.
Ha már az extralistáról van szó, akkor érdemes megemlíteni, hogy nő a modellek színválasztéka és a Kamiq városi terepjáróhoz akár kéttónusú fényezést is kérhetünk. Ez a tükrök, a tető és az A-oszlopok színét fogja befolyásolni.
Belül a legfontosabb változás, hogy a cseh gyártó elkezdett egyre több újrahasznosított anyagot használni a beltéri elemekhez. Ebbe beletartoznak a kárpitok, a szőnyegek és a különböző huzatok is. Emellett felhasználnak olyan megújuló anyagokat is, mint a kender.
Alapfelszereltségként jelenik meg az autókban a 8 colos digitális műszeregység, amely felszereltségtől függően akár 10,25 colra is növekedhet. Hasonló a helyzet a középkonzol kijelzőjével is, amely alapesetben egy 8,25 hüvelykes egység két tekerőgombbal, ez pénztárca függvényében 9,2 colosra nőhet meg.
Ezeknél még jelentősebb változás, hogy a Scala és Kamiq esetében sem lesz dízelmotor a kínálatban. Ez vélhetően az EU környezetvédelmi szabályainak tudható be, amely szép lassan kicsinálja a dízelmotorokat, majd végül a belső égésűeket is.
A kínálat aljára az ezres, háromhengeres TSI kerül 95 lóerővel és egy 5 gangos kézi váltóval. Ugyanez a motor képes lesz magasabb szinten akár 115 lóerőre is, és itt már 6-os manuális vagy 7-es DSG váltóval számolhatunk.
A kínálat csúcsát a négyhengeres, 1,5-ös TSI jelenti majd szintén hatos manuális és hetes automata váltóval. Amellett, hogy ez már 150 lóerő leadására is képes, tudja a hengerlekapcsolást, így ha óvatosak vagyunk, akkor nagyon kevés benzin felhasználásával járhatunk.
A Scala ferdehátúhoz elérhető lesz egy csomag, amit kifejezetten a rossz minőségű - például mint a magyar - utakra terveznek, ez 15 milliméterrel emeli meg az autót. Ezzel szemben a sportosabb csomag 15 milliméterrel csökkenti a hasmagasságot. Ez már elérhető lesz a Kamiq crossoverhez is, ami így 10 milliméterrel kerül alacsonyabbra.
Ezek mellett a klasszikusan skodás simply clever megoldásokból sem lesz kevesebb a két típusban, hiszen ettől lesznek egyediek. Emellett további biztonsági és kényelmi csomagokkal bővül majd mind a két típus extralistája a közeljövőben.