Az elmúlt évben a Peugeot 208 Európa egyik legkelendőbb autója lett, és hogy népszerűsége megmaradjon, most kapott egy kis felfrissítést.
Nemrég megkapta a jól megérdemelt ráncfelvarrását a Peugeot 2008, most pedig itt volt az ideje a kisebb tesót is kezelésbe venni. Így végre a 208-ast is felfrissítették, és beillesztették a márkaarculatba.
Hiszen eddig a modell orrán teljes terjedelmében látszott az ágaskodó oroszlán, most viszont az új logó került fel a modellre, amin már csak a feje. Ezzel együtt a hűtőmaszk is merészebb lett, illetve átalakították a fényszórókat és azok alatt az eddigi egy fénycsík helyett már három van.
Az autóhoz elérhetőek lesznek újfajta könnyűfém felnik és apró változás, hogy az elektromos modelleknél az E-jelvény már kék és fehér. Az utastérben is volt frissítés, bár a 208 eddig sem volt belülről egy unalmas autó.
Már az alap felszereltségi szintekhez is jár a 10 colos táblagép középre, és az ugyanekkora digitális műszer is, ami egyébként új dizájnt kapott. A GT kivitelben ezt még megdobják egy 3D hatással is, hogy még modernebbnek érződjön.
Kisebb csinosítgatásokat is kap a beltérben, változik a kézi váltó gombja és kicsit átrendezik a középkonzolt. Több USB-port lesz elérhető elöl és hátul, ezek közül viszont már túlnyomórészt csak Type-C-re számíthatunk, csak egy Type-A lesz.
Az alapváltozat még mindig marad az 1,2 literes, háromhengeres motor 75 lóerővel és 5 gangos kézi váltóval, de a 100 lóerős kivitel már 6 fokozattal érkezik. Aki hatgangos, duplakuplungos automatát szeretne, az válassza a 100 és 136 lóerős mild-hibrid változatokat.
Az új E-208-ban egy 156 lóerős villanymotor dolgozik, ami bőségesen elég a kisméretű autónak. A hatótávért egy 51 kWh-s akkumulátor felel, ezzel elméletileg az autó 400 km megtételére lesz képes.
A töltésnél már itt is elérhető lesz akár a 100 kW-tos, így 20-ról 80 százalékra akár 25 perc alatt feltölthetjük az akkumulátort. Sima 7,4 kW-tos töltésnél viszont be kell érnünk 4 órával és 40 perccel, míg 3,2 kW esetén akár bő 11 óra is lehet a töltés.
Az új kivitel várhatóan novembertől lesz elérhető a Peugeot kínálatában. Akkor fogja leváltani a 2019 óta futó jelenlegi változatot, amiből egyébként megjelenése óta bő egymillió darabot adtak el.