A Citroën bemutatta az új csúcsmodelljét, amely úgy néz ki, mintha egy kombit és egy szabadidő-autót (SUV) kereszteztek volna a francia mérnökök és dizájnerek. A C5 X nem titkoltan a 2016-os CXperience koncepcióautóból merített ihletet.

A C4 modellnél bevezetett, a szokványostól eltérő orr-kialakítás megmaradt, az újdonság esetében ehhez társul a hajdani CX-ből merített formavilág. Mindezekhez még hozzápasszintották az emelt hasmagasságot, és voilá, megszületett a C5 X!

Ez a márka első olyan modellje, amely megkapja a Citroën Advanced Comfort névre hallgató aktív felfüggesztést, amitől a gyártó állítása szerint „a legkátyúsabb utakon is varázsszőnyegként repül az autó”. A sofőr három üzemmód közül választhat, ezeket külön nem ismertették a franciák, az egyik ezek közül minden bizonnyal a sport üzemmód.

A C5 X 4805 mm hosszú, 1865 mm széles és 1485 mm magas, tengelytávja pedig 2785 mm. A csomagtér alapból 545 literes, de a hátsó üléseket ledöntésével 1640 literesre bővíthető. Az utastérben egy nagy formátumú, színes head-up kijelző kapott helyet a 12 colos érintőképernyő mellett. A 4 darab USB C töltőaljzat, a vezeték nélküli telefontükrözés és a felhő alapú, vezeték nélküli rendszerfrissítés is említést érdemel.

A 19 colos, keskeny abroncsokon közlekedő modell benzinmotoros és plug-in hibrid meghajtással lesz elérhető. A csúcskategóriás kivitel 225 lóerőt kínál az 1,6 literes négyhengeres és az elektromos motor kombinálásával. A C5 X tisztán elektromos hatótávja nagyjából 50 kilométer, tisztán villanyos üzemmódban 135 km/óra a modell végsebessége. A Citroën új zászlóshajója ez év végén, vagy 2022 elején kerülhet piacra Európában, az áráról egyelőre nincsenek pontos információk.