A Ferrari F8 Spider erősebb és könnyebb lett a 488 Spidernél

Közzétéve:
2019-09-10, 14:04

Ahogy korábban ígérték, bemutatták a Ferrari F8 Tributo Spider változatát is. 

Alig fél évvel ezelőtt mutatta be a Ferrari a 2019-es Genfi Autószalonon az F8 Tributo kupét, most pedig a nyitható tetős változat is megérkezett. Lényegében minden vonal megegyezik a fix tetős tesóval, leszámítva a merevtető mozgató szerkezetét és az autó hátsó részét, ahová eltűnik a fedél az utasok feje felől - mindezt 14 másodperc alatt 45 km/órás sebességig képes mozgatni. Nem mellesleg a Ferrari 488 Spider utóda aerodinamikai szempontból is sokkal jobb lett, miközben 20 kg-nál könnyebb is lett. Illetve 20 kg-mal nehezebb lett a hardcore 488 Pista Spidernél. 

A McLaren 720S Spider riválisa ugyanazt az iker-turbós 3,9 literes V8-as erőforrást használja mint a kupé. Azaz 711 lóerő és 770 Nm nyomaték leadására képes, amely nagyjából megegyezik a 488 Pista számaival.

A Ferrari F8 Spider oldalról fotózva 

Az új F8 Spider 2,9 másodperc alatt teljesíti a 0-100 sprintet, a 200 km/óra eléréséhez 8,2 másodpercre van van szüksége, ez fél másodperccel gyorsabb az előd idejénél. Végsebességét pedig 340 km/órára maximalizálták. Ami szintén jelentős javulás a 488 Spider 325 km/órás végsebességéhez képest.

A Ferrari F8 Spider hátulról fotózva

A teljesítménynövekedést a 488 Challenge versenyautóból átvett technikai megoldásokkal és ás átvett kipufogócsonkokkal 9,7 kg-ot tudtak lefaragni a motor súlyából, illetve az F8 Spider kapott részecskeszűrőt is, hogy megfeleljen a szigorúbb európai kibocsátási törvényeknek.

Forrás:

Kapcsolódó írások

Heti autós képgyűjtemény
2017. február 09.
Blogunkon új, könnyed heti rovat indul szórakoztató és informatív képekkel, kötetlen témákban. Érdekességek, humor, motorsport, fotográfia, egyszóval bármi, ami autó.
A 8 legszebb hangú V12
2017. június 13.
A V10-ek után mindenképp érdemes a 12 hengeres V motorokat is átnyálazni. Szinte kizárólag szuperautókat és óriás luxus szedánokat szereltek ilyen szívvel, így a hétköznapi autók szóba se jöhetnek.
A Ferrari és a Lamborghini nem akar elektromos autót
2017. szeptember 15.
Technológiai fejlődés ide vagy oda, vannak még olyanok, akiknek egy jó szívó V12 még mindig többet ér, mint bármilyen villamosított technika
Az International GT Open hungaroringi hétvégéjének GT3-as képei
2018. július 09.
Az International GT Open magyarországi hétvégéjét leginkább a végletesség jellemezte.