Ferrari, Maserati, Alfa Romeo - Olaszok a 2019-es Genfi Autószalonon

Közzétéve:
2019-03-05, 21:50

A 2019-es Genfi Autószalon első sajtónapján csorgattam a nyálamat rendesen, mondjuk volt is mire...

Évek óta rajongok Olaszországért, a kultúráért, az emberekért és az ottani motorsport kultúráért, illetve előszeretettel látogatom is tengerparti nemzetet. A Ferrarit pedig mióta az eszemet tudom a szívemben őrzöm, leginkább a tradíció és a hagyomány miatt. Mindezek fényében mi másról is írhatnék a 89. Genfi Autószalon első sajtónapján, mint pár olasz gyártóról, akiknek körbejártam a standját. 

Mivel rukkolt elő Genfben a Ferrari?

A maranellói gyártó pazar felhozatallal készült, mondjuk nem is vártam mást. Bemutatkozott a világnak az F8 Tributo, amit a 488 GTB utódának szán a Ferrari. A legújabb középmotoros szörnyeteg ámulatba ejtően gyönyörű. Az elejét az előd inspirálta, azonban lekerekítettebb vonalak határolják, de így sem veszít agresszív megjelenéséből az F8 Tributo. A motor elrendezése a 355-ös és a 360-as modell előtt tiszteleg, míg a plexi motorfedél melletti rácsok az F40-re hajaznak, a hátsó lámpákat az 1975-ös 308 GTB ihlette. A leggyorsabb középmotoros Ferrari egy 3.9 literes, V8-as erőforrást kapott, amely 720 lóerő és 770 Nm nyomaték leadására képes, ami 50 lóerővel és 10 Nm-rel több, mint a 488 GTB. Pirosban és kékben is meg tudtam csodálni, de az előbbi azért jobban tetszett.

Ferrari stand Genfben, 2019-ben

A másik kedvencem a Ferrari SF90, vagyis a 2019-es Formula-1-es autó, amelynek fényezéséből most hiányolom a fehéret, de az első futamon már nem a jelenlegi fényezéssel fog rajthoz állni, így valószínű, hogy visszatér az árnyalat. A változtatás oka a Mission Winnow támogatása, amelyet bújtatott dohányreklámnak gondol többek közt az Ausztrál szervezés is, így büntetéssel fenyegette meg a vörös alakulatot. Ami a formát illeti, minden tökéletes, művészi és pontos. Remélem, hogy gyors is lesz nemcsak szép.

a Ferrari SF90, vagyis a 2019-es Formula-1-es autó

Maserati stand a 2019-es Genfi Autószalonon

Korábban már írtam arról, hogy mivel készül a Maserati Genfre, akkor nem hozott különösebben lázba, most élőben látva viszont nagyon bejött! A Ghibli, a Quattroporte és a Levante új, Edizione Nobile névre hallgató változatait már messziről kiszúrtam, ugyanis eléggé kitűnt a tömegből a különleges háromrétegű fényezés, amely a Blu Nobile fantázia nevet kapta és csak ezeknél a változatoknál elérhető. E mellé 20 colos kereket és ezüst féknyergeket kaptak, amik még inkább hangsúlyozzák a fényezés egyediségét. Kívülről még egy szolíd pakett árulkodik arról, hogy ez valamivel több az egyéb változatoknál. 

Maserati a 2019-es Genfi Autószalonon

A beltér azonban roppant kidolgozott és elegáns, mint mindig. A Maserati két szedánja speciálisabb anyagokat kap, mint a luxus SUV, de Alcantarát nyomokban tartalmaz mind a kettő. Ha az utasok nem szeretnének a motor hangjában gyönyörködni, akkor a Bowers & Wilkins hangrendszer kiváló hangzást biztosít a bent ülők számára. A váltó kivételével a műszaki paraméterek nem változtak. A standon meg lehetett tapogatni és nézegetni a belső tér anyagainak szín- és szövet mintáit is. 

Ezt hozta Genfbe az Alfa Romeo

Az Alfa Romeo is kitett magáért, a standon mutatták be a világnak a Tonale névre hallgató koncepció SUV-t, amelynek szűkre szabott első lámpatesteibe beleszerettem. Hihetetlenül eltalálták a formát, modern miközben emléket állít a hagyományoknak. A Stelviónál kisebb hibrid crossover a kiállítás egyik leglátványosabb tanulmányautója, amely az Alpok egyik hágójáról kapta. Mindenki egy szedánt várt tőlük, de pozitív meglepődöttség ült ki az újságírók arcára. Amennyire lehetett, közel merészkedtem hozzá, így a belteret is szemügyre vettem, az még elég messze van egy széria változattól.

Ezen kívül még a Giulia és a Stelvio modellekben lehett gyönyörködni melyekből kihozták a durvább, sportosabb Quadrifoglio Alfa Romeo Racing editiont is. Utóbbiak  piros-fehér árnyalatban tündökölnek és fellelhető rajtuk a négylevelű lóhere pakett, amely a legerősebb modelljeiket ékesíti. A Ferrarihoz hasonlóan az Alfa is kihozta az F1-es gépét, amely a C38 névre hallgat, mint korábban már írtam az egyik leggyönyörűbb az idei mezőnyből. 

Az Alfa Romeo standja Genfben, 2019-ben

Mára ennyi csemegével szolgáltam az olasz autók szerelmeseinek. Holnapra is tartogatok még csemegét bőven.

Forrás:

Alapjárat helyszíni tudósítás

Kapcsolódó írások

Heti autós képgyűjtemény
2017. február 09.
Blogunkon új, könnyed heti rovat indul szórakoztató és informatív képekkel, kötetlen témákban. Érdekességek, humor, motorsport, fotográfia, egyszóval bármi, ami autó.
A 8 legszebb hangú V12
2017. június 13.
A V10-ek után mindenképp érdemes a 12 hengeres V motorokat is átnyálazni. Szinte kizárólag szuperautókat és óriás luxus szedánokat szereltek ilyen szívvel, így a hétköznapi autók szóba se jöhetnek.
A Ferrari és a Lamborghini nem akar elektromos autót
2017. szeptember 15.
Technológiai fejlődés ide vagy oda, vannak még olyanok, akiknek egy jó szívó V12 még mindig többet ér, mint bármilyen villamosított technika
Az International GT Open hungaroringi hétvégéjének GT3-as képei
2018. július 09.
Az International GT Open magyarországi hétvégéjét leginkább a végletesség jellemezte.