A 2019-es Genfi Autószalon első sajtónapján csorgattam a nyálamat rendesen, mondjuk volt is mire...
Évek óta rajongok Olaszországért, a kultúráért, az emberekért és az ottani motorsport kultúráért, illetve előszeretettel látogatom is tengerparti nemzetet. A Ferrarit pedig mióta az eszemet tudom a szívemben őrzöm, leginkább a tradíció és a hagyomány miatt. Mindezek fényében mi másról is írhatnék a 89. Genfi Autószalon első sajtónapján, mint pár olasz gyártóról, akiknek körbejártam a standját.
Mivel rukkolt elő Genfben a Ferrari?
A maranellói gyártó pazar felhozatallal készült, mondjuk nem is vártam mást. Bemutatkozott a világnak az F8 Tributo, amit a 488 GTB utódának szán a Ferrari. A legújabb középmotoros szörnyeteg ámulatba ejtően gyönyörű. Az elejét az előd inspirálta, azonban lekerekítettebb vonalak határolják, de így sem veszít agresszív megjelenéséből az F8 Tributo. A motor elrendezése a 355-ös és a 360-as modell előtt tiszteleg, míg a plexi motorfedél melletti rácsok az F40-re hajaznak, a hátsó lámpákat az 1975-ös 308 GTB ihlette. A leggyorsabb középmotoros Ferrari egy 3.9 literes, V8-as erőforrást kapott, amely 720 lóerő és 770 Nm nyomaték leadására képes, ami 50 lóerővel és 10 Nm-rel több, mint a 488 GTB. Pirosban és kékben is meg tudtam csodálni, de az előbbi azért jobban tetszett.
A másik kedvencem a Ferrari SF90, vagyis a 2019-es Formula-1-es autó, amelynek fényezéséből most hiányolom a fehéret, de az első futamon már nem a jelenlegi fényezéssel fog rajthoz állni, így valószínű, hogy visszatér az árnyalat. A változtatás oka a Mission Winnow támogatása, amelyet bújtatott dohányreklámnak gondol többek közt az Ausztrál szervezés is, így büntetéssel fenyegette meg a vörös alakulatot. Ami a formát illeti, minden tökéletes, művészi és pontos. Remélem, hogy gyors is lesz nemcsak szép.
Maserati stand a 2019-es Genfi Autószalonon
Korábban már írtam arról, hogy mivel készül a Maserati Genfre, akkor nem hozott különösebben lázba, most élőben látva viszont nagyon bejött! A Ghibli, a Quattroporte és a Levante új, Edizione Nobile névre hallgató változatait már messziről kiszúrtam, ugyanis eléggé kitűnt a tömegből a különleges háromrétegű fényezés, amely a Blu Nobile fantázia nevet kapta és csak ezeknél a változatoknál elérhető. E mellé 20 colos kereket és ezüst féknyergeket kaptak, amik még inkább hangsúlyozzák a fényezés egyediségét. Kívülről még egy szolíd pakett árulkodik arról, hogy ez valamivel több az egyéb változatoknál.
A beltér azonban roppant kidolgozott és elegáns, mint mindig. A Maserati két szedánja speciálisabb anyagokat kap, mint a luxus SUV, de Alcantarát nyomokban tartalmaz mind a kettő. Ha az utasok nem szeretnének a motor hangjában gyönyörködni, akkor a Bowers & Wilkins hangrendszer kiváló hangzást biztosít a bent ülők számára. A váltó kivételével a műszaki paraméterek nem változtak. A standon meg lehetett tapogatni és nézegetni a belső tér anyagainak szín- és szövet mintáit is.
Ezt hozta Genfbe az Alfa Romeo
Az Alfa Romeo is kitett magáért, a standon mutatták be a világnak a Tonale névre hallgató koncepció SUV-t, amelynek szűkre szabott első lámpatesteibe beleszerettem. Hihetetlenül eltalálták a formát, modern miközben emléket állít a hagyományoknak. A Stelviónál kisebb hibrid crossover a kiállítás egyik leglátványosabb tanulmányautója, amely az Alpok egyik hágójáról kapta. Mindenki egy szedánt várt tőlük, de pozitív meglepődöttség ült ki az újságírók arcára. Amennyire lehetett, közel merészkedtem hozzá, így a belteret is szemügyre vettem, az még elég messze van egy széria változattól.
Ezen kívül még a Giulia és a Stelvio modellekben lehett gyönyörködni melyekből kihozták a durvább, sportosabb Quadrifoglio Alfa Romeo Racing editiont is. Utóbbiak piros-fehér árnyalatban tündökölnek és fellelhető rajtuk a négylevelű lóhere pakett, amely a legerősebb modelljeiket ékesíti. A Ferrarihoz hasonlóan az Alfa is kihozta az F1-es gépét, amely a C38 névre hallgat, mint korábban már írtam az egyik leggyönyörűbb az idei mezőnyből.
Mára ennyi csemegével szolgáltam az olasz autók szerelmeseinek. Holnapra is tartogatok még csemegét bőven.
Alapjárat helyszíni tudósítás