2017. szeptember 13. | 18:25

Kérdés, mennyire veheti fel a versenyt az elektromos autóival a bajor gyártó a Teslával, aminek a Model 3-jára már több mint 400 ezer előrendelést fogadtak be

Ahogy az Apple felforgatta az okostelefonpiacot, úgy a Tesla is arra törekszik, hogy megkerülhetetlen origója legyen az elektromos autógyártásnak. Persze a BMW nem hagyja ezt annyiban, a Frankfurti Autószalonon bemutatták a harmadik a harmadik alacsony károsanyag kibocsátású modelljüket is az i-sorozatból, egyelőre tanulmányautó formájában.
Kupészerű négyajtós, ezzel akarja az embereket az i-almárkája felé terelni a BMW

A tanulmányautó egy négyajtós kupészerű autó képét mutatja, ami valahol a ferdehátú i3 és a plug-in hibrid i8 sportautó közé lesz pozicionálva, ahogy Harald Krüger, a BMW vezérigazgatója elmondta az újságíróknak. 600 km-es hatótávval fog rendelkezni, a végsebessége több, mint 200 km/h lesz. 0-ról 100 km/h-ra 4 másodperc alatt fog tudni gyorsulni, állítja a BMW egy nyilatkozatában. Várhatóan 2021-re kerül majd a márkakereskedésekbe a most bemutatott modell, ami fellendíthetné a BMW mostanában megrekedt i-almárkáját.
A sorozatgyártásra még évekig kell várni, miközben a fő rivális már elkezdte ontani a Model 3-akat a gyárából

Az i3-at ugyanis négy éve dobták piacra, de a korlátozott hatótávnak és a viszonylagos magas árának köszönhetően nem igazán álltak sorba érte a vevők, miközben a még épphogy csak sorozatgyártásra érett Model 3-ért majdnem 400 ezer előrendelést vett fel a Tesla. A BMW egyelőre nem árulta el, mi lesz majd a jelenleg i Vision Dynamics tanulmányautó neve, ha sorozatgyártásba kerül, de talán senki nem lepődik meg, ha egy i3 és egy i8 után az i5 nevet kapná a sorban. Az i-almárka hivatott az innováció motorja lenni a BMW-csoportnál, ezt a fejlesztésekért felelős igazgató, Klaus Fröhlich mondta, valamint pionírnak kell lennie a többi márka számára az elektromos autózás terén.
600 km-es hatótáv, több mint 200 km/h feletti végsebesség, ezek szép számok most, ellenben mi lesz a 20-as évek elején, amikor végre meg is lehet majd venni?

A BMW szeptember második hetében jelentette be, hogy 2025-ig 25 részben vagy teljesen elektromos modellel fogja gyarapítani a modellpalettáját. 2021-re várhatóan sorozatgyártásba kerül az elektromos BMW-k zászlóshajójának szánt iNext is. A BMW-csoport a emellett bemutatta a teljesen elektromos Minit is, amit 2019-től kezdenek majd értékesíteni, valamint a teljesen elektromos X3 is 2020-ra van időzítve.
Egyelőre a BMW i-almárkája nem muzsikál úgy, ahogy a gyártó szeretné, de az i Vision Dynamic-kal is szeretnének egy kis színt vinni bele

A BMW az utóbbi időben egyre gyakrabban hangoztatja, hogy mint a régi nagy autógyártók egyike, feladatának tartja a BMW-s vezetési élmény átültetését a jövő elektromos autóiba. Kérdés, hogy sikerül-e ez neki, illetve, hogy a BMW-fanatikusok mennyire fognak majd kibékülni ezzel? Forrás: Autoweek