A japánok célja, hogy minél inkább megőrizzék a hagyományos autók vezetési élményét az elektromos járművekben.
Érdekesnek ígérkezik a Toyota elektromos autóinak jövője. A teljesítmény, a hatótáv és a hatékonyság fejlesztése mellett a Toyota elektromos járműveiben megjelenhet a hagyományos, belső égésű motoros autók egyik fontos eleme is. A Toyota nemrégiben benyújtott szabadalmi kérvénye alapján a jövőbeli Toyoták választható extrái között szerepelhet a kuplung segítségével működtetett kézi sebességváltó is. De pontosan hogyan is működhet ez az elektromos autókban?
A Tesla autóiban például egy egysebességes váltó dolgozik, a Porsche és az Audi kétfokozatú, automata sebességváltót használ, hogy nagyobb sebességnél az autó még jobb teljesítményt legyen képes leadni. De ezt leszámítva a sebességváltóknak nem igazán van helye a mai elektromos járművekben.

A Toyota azonban megváltoztatná ezt a tendenciát. Szabadalmi bejelentésében egy hagyományos, kuplunggal működtethető kézi sebességváltót hozott létre, amelyet a GR86-ból ismert váltókarral lehet kapcsolni. A japán gyártó a dokumentumban kifejti, az egész rendszert úgy találták ki, hogy a hagyományos, manuális erőátviteli rendszerekhez hasonlóan működjön, miközben a villanymotor nyomatékleadását a gázpedál, a pseudo-kuplung és a pseudo-váltó aktuális pozíciója határozná meg.
Mindez azt sugallja, hogy ez az egész sebességváltó csak szórakozásból készült, és valójában egyáltalán nem lenne szükséges a jármű működéséhez. Vagyis a Toyota elektromos autói szimulált kézi sebességváltóval rendelkezhetnek, amely olyan érzetet kelthet majd a sofőrben, mintha egy sportautót vezetne.