2021. március 16. | 15:33

Továbbfejlesztett grafika és még intelligensebb asszisztens: ez az iDrive 8, a BMW legújabb operációs rendszere.

A tavaly ősszel bemutatásra került BMW iX után most lehull a lepel a benne található új operációs rendszerről, az iDrive 8-ról is. A rendszer központját egy ívelt kijelző alkotja, amely egy 12,3 hüvelykes digitális műszercsoportból és egy 14,9 hüvelykes információs és szórakoztató rendszerből áll. A kijelzők a vezető felé dőlnek az optimális ergonómia érdekében. 

Nem nehéz észrevenni az OS8-at, hiszen beszálláskor egy sajátos üdvözlő funkció invitálja a sofőrt az autóba. Beülve pedig egy teljesen új, grafikus felhasználói felület található, amit modern színekkel, valamint futurisztikus textúrákkal és formákkal fűszereztek meg a tervezők.

A kijelzők még letisztultabbak lettek, ez nagyban segíti a sofőröket, hogy a kijelzőkre vetett gyors pillantással mindent lássanak, amire szükségük van, és mindez a lehető legkevésbé vonja el a vezetésről a figyelmüket. A kijelzők természetesen testre szabhatók, háromféle megjelenítés és rengeteg különféle widget közül lehet válogatni. Drive felület esetén a kijelző közepén lévő, dinamikusan változó területen belül van lehetőség az egyénileg kiválasztott információk elhelyezésére, míg a Focus variáció pedig a kifejezetten extrém vezetési szituációkhoz optimális. A harmadik, Gallery elnevezésű módozat minimalizálja az információk megjelenítését, hogy minél több helyet szabadítson fel a widget tartalmaknak.

A widgetek szalagszerűen jelennek meg a központi kijelzőn, és a szükséges információkat tulajdonképpen egy élő képen keresztül mutatják be. A leggyakrabban használt funkciók pedig közvetlen érintéssel aktiválhatók. A sofőr maga választhatja ki, mely widgetet szeretné megjeleníteni a kezdőképernyőn, és ezek sorrendje is módosítható.

Az OS8 új, átalakított médialejátszóval rendelkezik, még esztétikusabb, még inkább minimalista dizájnnal. A gyártó megjegyezte azt is, hogy a számítógép egy algoritmus segítségével választ egy színösszeállítást a jelenleg lejátszott zeneszám alapján.

A BMW Intelligens Személyi Asszisztense most még fontosabb szerepet tölt be, különlegessége, hogy a felhasználó nevezheti el, és később ezt a nevet használva hívhatja segítségül azt. Az asszisztens új arculatot is kapott, ez különböző méretű és fényerősségű fénygömbökből áll. A nyugtató hatású kis buborékok képesek verbálisan és az emberekhez hasonlóan kifejezni különböző érzelmeket és lelkiállapotokat. A még intelligensebb asszisztens meg tudja különböztetni, ki beszél vele, és az illetőhöz legközelebb eső kijelzőre továbbítja az információkat.

A BMW ID rendszere lehetővé teszi több különböző sofőr és saját egyedi beállításaik megadását. A vállalat megjegyezte, hogy a felhasználók biztonságosan tárolhatják adataikat és beállításaikat egy PIN-kóddal, amely megakadályozza, hogy mások hozzáférjenek azokhoz. Az OS8-cal együttműködve képes megismerni a felhasználót és az időrendjét. Létezik egy úgynevezett tanulékony navigáció, ami monitorozza a sofőr szokásait, és kitalálja, hova szeretne eljutni, például képes automatikusan útvonalakat mutatni reggel az irodába menet, vagy délután hazafelé.

Sok más autógyártóhoz hasonlóan a BMW is minél jobban igyekszik eltüntetni a fizikai gombokat, többek közt a klímaberendezés kezelőegységeit is integrálták az infotainment rendszerbe.

Az OS8 folyamatos, vezeték nélküli internetes frissítéseket kap, ami ugyan nem újdonság, de a BMW elmondása szerint ez a jövőben lehetővé fogja tenni rendkívül összetett és nagyméretű frissítések letöltését is olyan területekre, mint a vezetéstámogató rendszerek vagy a részleges autonómia.

Az újdonságnak már nem is számító digitális kulcs pedig egy ultra széles sávon alapuló technológia, ami érzékeli a sofőr közeledését vagy távolodását, ezáltal a tulajdonos nyithatja, zárhatja, indíthatja úgy az autót, hogy a kulcsot ki sem kell vennie a zsebéből.

Az új rendszer az előzetesen, ősszel bemutatott BMW iX, valamit a következő i4 modellekben is megjelenik majd, és a későbbiekben a gyártó több modelljére is kiterjed.

Ez meg ugyan nem elektromos hajtáslánccal és nem is a legújabb iDrive rendszerrel ellátott, de szép, M-csomagos és prémium, ha kíváncsi vagy mi ez, nézd meg a róla szóló tesztvideónkat!