2030-ra teljesen elektromos márkává kíván válni a Volvo, ennek érdekében komoly döntésre szánták el magukat.
Az már egy ideje eldőlt, hogy az EU az elektromos átállás pályájára állítja az autógyártást, ebben látják a zöld jövőt. Azon lehetne vitatkozni, hogy ez valóban a helyes út-e (lásd hidrogénhajtás), de az már tény, hogy 2035-től nem lehet belső égésű motoros új autót forgalomba hozni az unió területén, ezalól pedig csak az e-üzemanyaggal működő modellek lesznek kivételek.
A Volvo hosszú éveken át kínált komoly palettát benzines és dízelmotorokból egyaránt, de már egy ideje jelen vannak a villanyos hajtású modellek. Ezek közül az egyik legújab az EX30, amely egy olcsóbb hobbiterepjárójuk lesz és komoly eladási számokat remélnek tőle.
A gyártónak nem titkolt célja, hogy 2030-ra tisztán elektromos palettával rendelkezzenek, így most elhatározták, hogy 2024 elején leállítják a dízelmotorok gyártását. Nem meglepő lépés, hiszen míg 2019-ben az Európában eladott autóik többsége dízelmotoros volt, addig 2022-ben csak 8,9 százaléka volt gázolajos az összeladásoknak.
2023 augusztusában az értékesített új Volvók 33 százaléka tisztán elektromos vagy plug-in hibrid volt. A dízelmotorok európai megítélésének a 2015-ös VW-dízelbotrány sem tett jót, azóta gyakorlatilag folyamatosan esnek a dízelmotoros autók eladásai, ráadásul egyre kevesebb gyártó kínál ilyen hajtással autót.
Az EU-ban 2015-ben az összes eladott új autó 50 százaléka dízelmotorral került az utakra, idén júliusban ez a szám mindössze 14 százalék volt. A Volvo vezetősége tehát egy megfontolt lépést követően állítja le a dízelmotorok gyártását, így ez egy komoly változás lesz a Geely tulajdonában lévő márka életében.
Amennyiben érdekel, mit tudott 2018-ban egy új XC40 a D4-es dízelmotorral, akkor ezt a tesztünket érdemes megnézned: