2023. június 09. | 15:26

Kétféle akkucsomaggal és hajtásrendszerrel lesz elérhető.

Bemutatkozott a Volvo negyedik teljesen elektromos modellje, az EX30. Ez egy kisebb méretű hobbiterepjáró, amely a gyártó elérhetőbb árú modelljei közé tartozik majd, hiszen európai ára nagyjából 13,3 millió forintnyi euró körül lesz (azt egyelőre nem tudni, hogy itthon mennyibe kerül majd, feltehetően ennél jóval többe).

Ami a dizájnt illeti, teljesen illeszkedik a jelenlegi márkaarculatba, akár a nagytestvér EX90 SUV kicsinyített másának is lehetne nevezni. Az EX30 a Volvo legkisebb modellje lesz, tengelytávja 2650 mm, ezzel a C40 / XC40 párosnál is 5 centivel rövidebb. Teljes hossza 4233 mm, szélessége pedig 1837 mm.

Belül a műszerfalat a hatalmas, álló érintőkijelző uralja, amelynek 12,3 col az átmérője. A rajta futó rendszerhez a Qualcomm és a Google is hozzájárult, így elvileg egy elég erős konfigurációról van szó.

Van persze kulcs nélküli bejutás és indítás, telefonról vezérelhető töltés és parkolási asszisztens is a kínálatban. A motorkínálat alján egy egyetlen, a hátsó tengelyre szerelt villanymotorral kínált verzió van, amely 270 lóerő környékén produkál, ehhez pedig 320 km hatótáv társul a 49 kilowattórás lítium-vas-foszfát (LFP) akkucsomagnak köszönhetően.

Bemutattak egy 64 kWh-s lítium-nikkel-mangán-kobalt-oxid (NMC) akkucsomaggal szerelt kivitelt is, amely az egymotoros verziónál 480 kilométeres hatótávot eredményez. Persze kétmotoros, összkerekes változat is lesz, szintén az NMC akkuval, ennek rendszerteljesítménye 428 lóerő, a 0-100-as gyorsulás pedig 3,6 másodpercet vesz igénybe.

Az NMC akkus EX30-akat 153 kilowattal lehet tölteni egyenáramról, míg az LFP akkusokat 134-gyel. Időben ez azt jelenti, hogy 10-ről 80 százalékra nagyjából 25-30 perc alatt lehet feltölteni ezeket a villanyautókat.

2024-től érkezik egy Cross Country verzió is, amely nagyobb hasmagassággal, 18 vagy 19 colos kerekekkel és fényezetlen műanyag elemekkel rendelkezik.

Volvo

Volvo