Elég kemény próbákat kellett kiállnia az aktuális 911-es próbaverzióinak, mielőtt gyártásba küldték a típust.
Mielőtt egy autót sorozatgyártásba küldenek, számtalan prototípust építenek, hogy azokat különböző, korántsem mindennapi teszteknek vessék alá. Ha minden stimmel és az autók kibírták a kínvallatást, csak akkor kezdődhet meg egy-egy típus gyártása. Különösen így van ez, ha a világ egyik legjobb autójáról, a 911-es Porschéról van szó.
Nézzük, milyen brutális teszteknek vettették alá korábban az aktuális generációt!
1. Extrém forróság
Az autóknak azokban az országokban is helyt kell állniuk, ahol napközben 50 fok van, az autóban maximumon megy a légkondicionáló, a tulajdonos pedig éppen versenypályán küldi. Hogy nézne ki, ha a gazdag arab sejk Porschéja egyszer csak megállna? Azonnal menne a Ferrarihoz. A németek fogják hát az új 911-eseket és az extrém meleg időjárásáról híres kaliforniai Death Valley-ben autóznak. Napokig, padlógázon. Kiderül, ha az autók hőháztartása körül gondok vannak. A nagy melegben kerül sor a hegymenet-próbákra is. Az autókkal felkapaszkodnak tengerszint alatti 90 méterről 4 300 méterre és természetesen minden meghibásodás kizárva. Ilyenkor főleg a turbók vizsgáznak.
2. Extrém hideg
Nem csak a forró arab országokban élnek gazdagok, hanem például a hideg Oroszországban is. Egy 911-es Porschénak az ottani téli -35 fokban is elsőre be kell indulnia és bírnia kell a megpróbáltatásokat. Az sem árt, ha a fűtés is jól vizsgázik. A bejáratott terep ezúttal Finnország, ahol a sokáig kitart a tél, így bőségesen jut idő a tesztelésre hideg időben is. A hideg jellemzően hóval és jéggel társul, ami remek lehetőséget biztosít a hajtásrendszerek és a különböző vezetéstámogató rendszerek (pl. ESP) működésének a vizsgálatára is.
3. Közúti próbák a távol-keleti országokban
A távol-keleti országok önmagukban remek terepet biztosítanak az autók tesztelésére. A borzalmas útminőség, az órákig tartó dugók és araszolás, illetve a legkülönfélébb üzemanyagminőség összességében nagyon hamar megmutatják, ha egy autó nem elég ellenálló és nem bírja a mindennapos használatot. Ezért a Porsche mindig ellátogat keletre, hogy kilométerek tízezrein át gyűjtse a tapasztalatokat a legújabb modelljeiről. Nem mellesleg egyre több a gazdag potenciális vásárló is arrafelé, eljöhet az idő, amikor az a térség lesz a legfontosabb piaca az új Porschéknak.
4. Versenypálya
Bármelyik Porschéról is legyen szó, az egyik legfontosabb kritérium, amelynek meg kell felelnie minden modellnek, az a versenypályán való teljesítmény. Különösen igaz ez a 911-esre, amelyek legendásan jók a pályán. Hova máshova vinnék el az autókat, mint a híres Nürburgringre, ahol egymást váltják a kanyarok és a padlógázas kigyorsítások? Ami ezt bírja, az mindent kibír. Itt kiderül, hogy az autó motorja, váltója, fékjei és hűtőrendszere ellátja-e hibátlanul a feladatát. Egy kör 20 km. A pilóták csak néhány kört bírnak, de az autóknak egész nap bírniuk kell. Semmi gond, ha valaki elfárad, pilótacsere és ismét padlógáz. A nagysebességű tesztekre a dél-olaszországi Nardó városa mellett található, egyébként a Porsche által üzemeltetett ovális tesztpályán kerül sor, ahol az autóknak lehetőségük van elérni a végsebességüket. Pechükre egész nap tartaniuk is kell azt. Következő nap ismét.
5. Speciális tesztpálya
Ahogy a közúti próbáknak, úgy a zárt tesztpályákon való tesztelésnek is megvannak a maga előnyei. Itt nincsenek közúti KRESZ-szabályok és nincs zavaró forgalom sem. A gyári tesztpályákon különböző feladatokat kell végrehajtaniuk az autóknak. Vizesárkokon kell keresztüljutniuk, fél méteres padkákról kell „leugratniuk” és normál méretűekre tempósan felhajtaniuk. Annak ellenére, hogy a Porsche 911 egy sportautó, a tesztpilóták nem riadnak meg attól, hogy nagy sebességgel haladjanak mély úthibákkal szabdalt úttesten, és attól sem, hogy fekvőrendőrökön száguldjanak keresztül az ép ésszel elvárható sebesség sokszorosával.
Ha a tesztek során az autók közül valamelyik is meghibásodást mutat, akkor a kérdéses alkatrészeket átvizsgálják. Ha valami nem felel meg a minőségi elvárásoknak, akkor az autóba javított részegységek kerülnek, vagy más forrásból származó alkatrészeket építenek be. A Porsche nem ismer kompromisszumot, németesen nem érik be kevesebbel csak és kizárólag a legjobbal. Azt hiszem, nem véletlenül tartoznak az autóik a világ legjobbjai közé és nem véletlenül a mindenkori 911-es Porsche a legjobb termékük.