A Hyundai Mobis, a dél-koreai autógyártó autóalkatrész-beszállítója két koncepciót is bemutatott a Las Vegas-i CES technológiai kiállításon. Az akkumulátoros elektromos M.Vision Pop és a hidrogén üzemanyagcellás M.Vision 2GO is szokatlan, 90 fokban elforgatható kerekekkel rendelkezik. A két jármű fejlett önvezető technológiával rendelkezik, és kifejlesztésük során a közösségi autózást tartották szem előtt a mérnökök.

A két tanulmány a Hyundai Mobis által fejlesztett technológiákat és alkatrészeket hivatott bemutatni. Ilyen páldául az e-corner modulrendszer, amelyen a vállalat már évek óta dolgozik, és elsőként a 2018-as CES-en mutatták be. A rendszer a kormányzást, a fékrendszert, a felfüggesztést és a hajtásrendszert integrálja, ezáltal nincs szükség mechanikus összeköttetésre az alkatrészek között.

A Hyundai Mobis kifejtette, az e-corner modul egyik nagy előnyét az jelenti, hogy alkalmazása révén lehetőség nyílik a jármű utasterében rendelkezésre álló hely jobb kihasználására. Emellett a kerekek akár 90 fokos szögben is elforgathatóak, így a jármű akár egyhelyben is képes megfordulni, vagy oldalirányban haladni. A cég szerint ez a megoldás a jövőben egyszerűbbé teszi majd az intelligens járművek számára az olyan feladatokat, mint a parkolás vagy a szűk helyeken történő manőverezés.

A rendszer 2018-as bemutatása óta a Hyundai Mobis új ECU-t fejlesztett az e-cornerhez, amely még jobb irányíthatóságot tesz lehetővé. A cég jelenleg a rendszer megbízhatóságát vizsgálja, mielőtt döntés születne azzal kapcsolatban, hogy sorozatgyártásba kerüljön-e a megoldás. A vállalat számításai szerint a rendszert 2025-re már a közúti közlekedésben is meg fog jelenni az önvezető autókban.

A Hyundai Mobis rendkívül kevés részletet árult el az M.Vision Pop és M.Vision 2GO modellekről. A Las Vegasban készült fotók tanúsága szerint mindkettőben a koreai cég által nemrég bemutatott összecsukható kormány található.

Korábban a cég azt is elmondta, hogy az M.Vision Popot a „phobility”-re tervezték, ami az angol phone és mobility szavak ötvözéséből született. A gyakorlatban ez úgy működik, hogy egy okostelefont dokkolnak az autó kormánykerekébe, amely aztán úgy funkcionál, mintha az autó műszerfala lenne, megjelenítve a legfontosabb paramétereket a sofőr számára.