A BMW 2020 nyarán mutatta be az új M5-öst, aminek már eddig is volt egy erősebb változata, a 600 lóerős szériamodellt simán lekörözi a 625 lóerős M5 Competition. Idén tavasszal viszont piacra kerül a BMW M5 CS, ami még az M5 Competition-nél is izmosabb.

BMW M5 CS

BMW M5 CS

A mai napon leleplezett M5 CS a bajor autógyártó ígérete szerint egyszerre négy utasnak kínál felejthetetlen vezetési- és utazási élményt. A motorháztető alatt dolgozó 4,4 literes V8-as benzinmotor 635 lóerőt teljesít és 750 Nm a maximális forgatónyomatéka, ami azt jelenti, hogy a BMW M5 CS lett a BMW M divízió fennállásának eddigi legerősebb modellje.

BMW M5 CS

BMW M5 CS

A limitált szériában készülő különkiadás motorházteteje teljes egészében szénszál-erősítésű műanyagból, a légbeömlő nyílások pedig átlátszó lakkal fedett szénszálból készültek. Továbbhangolt futómű-technológia, jelentős mértékű súlycsökkentés és speciális verseny-gumiabroncsok is jellemzik a CS változatot, amit a prímább útfekvés érdekében még feszesebb rugókkal és áthangolt lengéscsillapítókkal szereltek. A 20 colos kerekekre Pirelli P Zero Corsa abroncsok kerültek.

BMW M5 CS

BMW M5 CS utastere

A bődületes teljesítményt a Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú BMW M Steptronic automata váltón keresztül jut el a kerekekig. A BMW M5 CS kereken 3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, amely 0,3 szekundummal gyorsabb a BMW M5 Competition értékénél. A különkiadásnak mindössze 10,4 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy álló helyzetből elérje a 200 km/órás sebességet, ez 0,4 másodperc javulás jelent az M5 Competition modellekhez viszonyítva.

BMW M5 CS utastere

A BMW M5 CS érkezését minden korábbinál intenzívebb hangorkán jelzi, amely az aktivált vezetési üzemmódhoz igazodik és SPORT+ beállításban a legerőteljesebb. A vezető az M Sound Control gombbal bármikor lágyíthat a sportkipufogó erőteljes hangzásán és visszafogottabb motorhangot hívhat elő, ha például nem szeretne nagy feltűnést kelteni egy lakóövezetben.

V8-as benzinmotor

A BMW M5 CS piaci bevezetése 2021 tavaszán kezdődik, Németországban 180 400 euró (aktuális árfolyamon számítva 65 millió forint) indulóártól. Összehasonlításképp, az M5 Competition alapára 129 900 euróban (46,8 millió forintban) van meghatározva.