2022. május 26. | 09:21

Hatalmas újdonságról persze nincs szó, hiszen a BMW 3-as faceliftjét reszelték tovább az Alpinánál.

Azóta, hogy a BMW tavasszal megvásárolta a hozzá egyébként is szorosan kötődő tuningmárkát, az Alpinát, a most bemutatott B3 és D3 S típusok az elsők, amelyeket bemutatott a márka. Ennek megfelelően az autókon már a szokásos helyükön maradtak a BMW logók, csupán a kormánykereket dísziti a buchloei manufaktúra logója. A szokásos visszafogott, de mégis hamisíthatatlanul alpinás gagek azért megmaradtak, így az első lökhárító szoknyájáról, vagy a sokküllős felnikről azonnal felismerhető, hogy nem egy mezei BMW-vel van dolgunk.

fehér bmw alpina b3 autó
Fotó: BMW Alpina

Az aktuális hármas BMW-ből ezúttal is két változatot készítettek az Alpinánál. A BMW Alpina B3 orrában egy háromliteres, soros hathengeres, duplaturbós motor dolgozik, amely a gyárihoz képest újraírt szoftvert, módosított turbófeltöltőt, nagyobb intercoolert és a megnövekedett teljesítményhez optimalizált hűtést kapott.

Az eredmény plusz 33 lóerő és 30 Nm, így 480 lóerőből és 730 Nm nyomatékból gazdálkodhat a vezető. A tuning jelentősebb eleme, hogy kivették a korlátozást, így a végsebesség 305 km/órára nőtt (a Touringnál ez 3-mal kevesebb). Nulláról százra 3,6 és 3,7 másodperc a gyorsulási érték karosszériaváltozattól függően.

bmw alpina b3 motortere
Fotó: BMW Alpina

A BMW Alpina D3 S szintén háromliteres, soros hathengeres és duplaturbós, de ebbe már gázolajat kell tankolni. Itt nem történt változtatás, továbbra is 350 lóerőt és 730 Nm-t tud az autó. Ennek megfelelően a dinamikai adatok némileg elmaradnak a benzines változatétól, bár a szedánnál 4,6, a kombinál 4,8 másodperces 100-ra gyorsulás és 273km/h, illetve 270 km/órás végsebességgel valószínűleg a legtöbben elégedettek lesznek a kedvezőbb fogyasztásért cserébe. 

Az alpinások a futóművet sem hagyták érintetlenül. Módosítottak a rugókon, a lengéscsillapítókon, a stabilizátorokon és a változtatható lengéscsillapítási módokon is. Egyedire kalibrálták a kormányáttételt is, hogy még több visszajelzést kapjon a sofőr az útról.

Bmw Alpina B3 műszerfala
Fotó: BMW Alpina

Belül nem csak a kormányra került rá az Alpina logója, de a műszercsoport is a cég dizájnját viseli. Minden más azonban maradt úgy, ahogy a BMW-nél megálmodták.

Zöld Alpina BMW B3 Touring száguld
Fotó: BMW Alpina

Az alapáron 19-es, opcióként 20 colos kerekekkel rendelhető BMW Alpina ezúttal sem lesz egy gyakori darab, ami köszönhető az árának is. A D3 S szedánért 77050 eurót (aktuális árfolyamon 29,8 millió Ft), a benzines B3-ért legkevesebb 88600 eurót (aktuális árfolyamon 34,3 millió Ft) kérnek.

Carscoops | Fotók: BMW Alpina