2022. május 11. | 15:38

Durva kaszkadőrmutatvánnyal, a világ egyik legnagyobb gátjának 750 tonnányi vízében mártóztatták meg az új Range Rover Sportot, hogy jelezzék, a Land Rover csúcsmodelljének sportos változatától sem állnak annyira távol az extrém körülmények.

A videó kétségkívül nagyon látványos, de a lényeg az adatokban rejlik. Az új Range Rover Sport szokás szerint a pár hónapja bemutatott Range Rover technikáját kapja, csak egy fokkal sportosabb köntösben. A két autó megjelenésében viszont talán jobban elkülönül egymástól, mint korábban. A Sport agresszívabb, szűkebbre szabott lámpákat, hangsúlyosabb sárvédő szélesítéseket kapott és a kipufogóit sem rejtették el.

Méretben nincs nagy különbség köztük, de annak érdekében, hogy legyen értelme a Sport feliratnak, az új modell 11 centivel rövidebb, és változattól függően nagyjából 200 kilóval könnyebb a Range Rovernél. Rejtőzködő jelenség persze így sem lesz, hiszen 4,94 méter hosszú és legkevesebb 2,3 tonna az új Range Rover Sport. A korábbi generációhoz képest a 5,4 centiméteres tengelytáv-növekedést érdemes kiemelni, bár az előző Range Rover Sport sem volt egy szűkös autó.

Belül szintén a Range Roverből ismert formavilágot láthatjuk, azzal a különbséggel, hogy a műszerfal kicsit döntöttebb kialakítást kapott. A leendő tulajdonost természetesen igyekszik minden földi jóval kényeztetni a Land Rover, így rendelhető 1,430 wattos, 29 hangszórós Meridian hifirendszer, és aktív zajcsillapításos, akár 22 irányban állítható masszázsülés is. A látványt uraló, 13,1 colos képernyőjű infotainment Amazon Alexa alapú hangvezérlést kapott, és már képes a gyártól érkező frissítések távolról érkező fogadására is. Telefonos applikációval távolról is vezérelhetjük majd az autót, így segítve a szűkös parkolóhelyekről való kiállást.

Minden Range Rover Sport többkamrás légrugós futóművet kap, opcióként a 48V-os rendszer aktív dőlésszabályozásra is képes, amely a GPS adatok alapján előre felkészíti a futóművet a közeledő kanyarrra. Továbbfejlesztették az adaptív tempomatot is, amely most már a talajviszonyokhoz is képes igazítani a sebességet, így akár kemény terepen is elég lesz csak kormányozni az autót.

Motorváltozatok

Habár a Land Rover a bemutatókor bejelentette, hogy a sima Range Roverhez hasonlóan a Sportból is érkezik tisztán elektromos változat, a széles motorpalettából azért látszik, hogy elsősorban továbbra sem a villanyautó-vásárlókra fog építeni a márka. Egyelőre úgy néz ki, hogy ismét nem lesz nagy sportos Landy négyhengeres motorral, az Ingenium családból csak a háromliteres, turbós hathengereseket tartották meg, melyek 395, 434 és 503 lóerős teljesítményszintekkel érhetőek el.

A leggyengébb lesz az egyetlen sima hibrid benzines (P400), míg az erősebb kettő lépcső adja a plug-in hibrid változatokat (P440e, P510e). Ezek egy töltéssel WLTP szabvány szerint 114 és 113 kilométert tudnak elmenni tisztán elektromosan, de a gyártó önkritikusan egy valós használatban reálisabb 88 kilométeres értéket is megadott. A plug-in hibridek 38,2 kWh-s akkumulátorait 50 kW-os DC töltéssel 40 perc alatt lehet 80%-ra feltölteni. Mindhárom hathengeres benzinessel hat másodperc alatti 100-ra gyorsulásra képes a Range Rover Sport

Akinek ez kevés, a Range Rover Sportba is kérheti a BMW-től vásárolt 4,4 literes V8-as duplaturbós benzinmotort, amely 530 lóerejével már igen durva, 4,3 másodperces 100-as sprintet ígér. A plafon viszont nem itt lesz, hanem a később érkező SVR változat, amiről még nem derültek ki további részletek.

A dízelek kezét sem engedte el a Land Rover. A hivatalos közlemény szerint a Range Rover Sporthoz egy háromliteres, hathengeres mild-hibrid turbódízel motor érhető el 296 és 345 lóerős teljesítményszintekkel (D300 és D350), de a Land Rover oldalán találtunk egy belépőmodellt is 250 lóerővel (D250).

A dízelek fogyasztása 7,4-8 liter között mozog, vagyis valószínűleg adóoptimalizálási szempontból lesz értelme a gyengébb és olcsóbb változatokat választani. Motorváltozattól függetlenül minden Land Rover intelligens összkerékhajtást (ha nincs szükség az összkerékre, csak hátul hajt)és nyolcfokozatú ZF automataváltót kap, opcióként hátsókerék-kormányzást és nyomatékvektorozó önzáró differenciálművet is rendelhetnek a vásárlók.

Az új Range Rover Sport már rendelhető, de magyar árat még nem közöltek a típushoz. A nálunk nem elérhető P360-as alap benzines ára 79125 font angliában, vagyis minimum 35 millió forintos árra kell számítani. Az új Range Rover Sport kizárólag a Land Rover Solihull-i gyártóüzemében (Egyesült Királyság) készül majd