A berendezés még azelőtt küldi a figyelmeztető jeleket, hogy a sofőr érzékelhetné a tapadással kapcsolatos problémákat.
Az autógyártók kivétel nélkül érdekeltek a közlekedésbiztonsági szintjének növelésében. A Volvo még 2019-ben döntötte el, hogy 180 km/h-ban maximalizálja az új modellek végsebességét a közlekedési balesetek csökkentése érdekében. Az Audi legújabb technológiája precíz adatok segítségével lehetővé teszi, hogy az autók érzékelni tudják a változó útviszonyokat, és a csúszós felületekkel kapcsolatos figyelmeztetéseket küldjenek a sofőröknek.
Az Audi szerint
„a technológia képes érzékelni a legapróbb tapadási eltéréseket, majd az adatokat feltölti a felhőbe feldolgozásra, és közel valós időben figyelmezteti a sofőröket a közelgő veszélyekre”.
A svéd NIRA Dynamics AB szabadalmaztatott megoldását használva a berendezés az alvázra érkező jelekből, a kerekek forgási sebességéből és az autó gyorsulásából szerez információkat. Az adatok pedig már azelőtt a felhőbe kerülnek, hogy a sofőr észlelné a tapadással kapcsolatos problémákat. Az információk az autó kijelzőjén jelennek majd, hogy a jármű vezetője figyelmeztetést kapjon a veszélyekről.
Az újdonság sikerességéhez számos jármű adatszolgáltatási hozzájárulása szükséges. Minél több autó vesz részt, annál pontosabb adatok kerülhetnek a rendszerbe. Az Audi elmondása alapján idén a Volkswagen-csoport 1,7 millió járművét vonják be a projektbe, ez a szám 2022-re elérheti a 3 milliót is.
A technológiának a fentebb említetteken túl egyéb előnyei is vannak. A települések optimalizálhatják a hóeltakarítása szolgáltatásaikat és akár az utakra szórt síkosságmentesítő anyagok használatán is spórolhatnak.
Az Audinál egyértelműen kiemelt szerepet kap a biztonság. A márka kedvelőinek jó hír, hogy a német márka e-Tron Sportback modellje kitűnőre vizsgázott a 2020-as törésteszteken. Ha érdekel, hogyan megy az Audi elektromos zászlóshajója a német autópályán, ebből a videóból megtudhatod: