50 évnyi termelés, 170 ország vevői, több mint 27,5 millió Honda Civic tulajdonos. Ezek a számok mindenképpen elismerésre méltóak és bizony komoly elvárásokat is támasztanak a típus legújabb generációjának kapcsán. Vajon az új, környezetbarátabb modell változat tovább halad a siker útján?

Felismerhető maradt az alapforma azok számára, akik képben vannak az előző generációs Civic modellel, de azért akadnak változások bőven. 35 mm-rel hosszabb lett a tengelytáv és alacsonyabb a tetővonal, amivel kupés formát szerettek volna kölcsönözni a kocsinak. Az alcsonyabbra helyezett övvonal miatt nagyobbak az ablakok, így elvileg jobban kilátni az autóból.

Honda Civic
Kép: Honda

Bár a tengelytávja nőtt, a hátsó túlnyúlás csökkent 20 mm-rel, így lényegében nem lett érdemi méretváltozás az autó külső paraméterein, viszont az utastér helykínálata nőhetett. A 18 mm-rel szélesebb hátsó nyomtáv és az alacsony karosszéria sportosabb útfekvésű megjelenést eredményezett, bár az autó szélessége maradt 1800 mm.

Ezzel együtt komoly szerkezeti változások is történtek a lemezek alatt, aminek köszönhetően 19 százalékkal nőtt a karosszéria merevsége, de az autó tömege ettől nem lett jelentősen több. Ennek oka, hogy alumíniumra cserélték a motorháztetőt, amin súlyban spóroltak 43 százalékot az előd modellhez képest, de a csomagtartó is műgyanta alapú lett, ami 20 százalékkal könnyebb, mint korábban és még a fejtérből sem vesz el annyit. Így lehetséges, hogy bár a tetővonal alacsonyabb, a fejtér megmaradt a hátul ülőknek.

Honda Civic
Kép: Honda

Elöl átszabták a ködlámpa keretét, lejjebb került, ami a szélesre húzott LED fényszórókkal tovább fokozza a sportos küllemet. A kilincs érintőszenzoros lett, megszűnt a nyitáshoz szükséges fizikai gomb.

A új Civic 11 légzsák kapott, köztük térdlégzsák is jár az alapfelszereltséghez, de nem csak a biztonság, a szórakoztató elektronika is fejlődött. 9 colos érintőképernyőre csatlakoztatható az okostelefon Apple CarPlay vagy Android autó kapcsolattal. Az alacsonyabb felszereltségi szintekhez 7”-os, magasabb szinten 10,2”-os, személyre szabható digitális műszeregységet kapnak a tulajdonosok.

Honda Civic
Kép: Honda

A frissített e:HEV rendszerben egy 2,0 literes, Atkinson-ciklusú benzines termeli az ampereket, mármint üzemmódtól függően. A rendszer automatikusan és optimálisan váltogatja az EV, hibrid és benzines üzemmódokat, ahogy a Honda Jazz e:HEV modellben már korábban megtapasztalhattuk. A közvetlen befecskendezéses benzines mellett  két villanymotor vesz részt a hajtáslánc működésében, az akkupakk pedig a hátsó ülés alatt kapott helyet. A rendszer összteljesítménye 184 lóerő és 315 Nm lett, így 7,8 másodperc alatt futja a 0-100-as spritnet.

Az új Civic e:HEV alapára 11 649 000 forint lesz.