A crossoverek és szabadidő-autók töretlen népszerűsége mellett az elektromos autók egyre nagyobb térnyerésére is számítani lehet, ezért a közeljövőben néhány hagyományos autóipari szegmens eltűnhet. A kisautó-szegmens (ebben a formájában) valószínűleg a végnapjait éli, mivel különböző autógyártóktól érkeznek olyan jelzések, hogy az ebbe a kategóriába sorolt kocsik a következő évtizedekben nyugdíjba vonulnak. Az Audi a legújabb gyártó, amely megerősítette, hogy a mostani belépőmodellje, az A1 a jelenlegi generáció kifutása után megszűnik.

Audi A1 Sportback

Az Automotive Newsnak adott hosszú interjúban az Audi vezérigazgatója, Markus Duesmann megerősítette, hogy az A1-es a mostani generáció után nyugdíjba vonul. A Motor1 értesülése szerint ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy nem lesz Audi névre keresztelt kis modell, de az nem belső égésű motort használ majd. Arra a kérdésre, hogy a közelgő Euro 7-es európai károsanyag-kibocsátási normák az A1 és az A3 végét jelentik-e, Duesmann ezt felelte:

„Sok függ majd a végleges Euro 7-es célértéktől. Tudjuk, hogy a jövőben elég nehéz lesz hagyományos motorokat kínálni a kisebb szegmensekben, mert a költségek emelkedni fognak. Ezért nem lesz utódja az A1-nek. Ha az új Euro 7-es szabályok nem lesznek túl szigorúak, az lehetővé teszi számunkra, hogy többet fektessünk be az e-mobilitásba.”

Audi A1

Az Audi főnöke idén februárban már utalt az A1 esetleges megszűnésére, amikor kifejtette, hogy a kisautók villamosítása költséges és gazdaságilag veszteséges. Ha az A1 gyártása megszűnik, valószínűleg a Q2 lesz az Audi belépőszintű modellje.

Duesmann a különböző hajtásláncokról is szót ejtett, közölte, hogy az Audi prognózisa  szerint 2030-ra a belső égésű motorok aránya Európában kevesebb mint 20 százalék lesz, ugyanakkor Kínában és az Egyesült Államokban más lehet a helyzet ez ügyben az évtized végén.