2021. július 05. | 10:09

Az ötlet a Daimler vezérigazgatójától, Ola Källeniustól származik.

A Mercedes-Benz üzleti struktúrája és stratégiája több finomhangoláson is átesett az utóbbi években, és úgy hírlik, hogy újabb változás várható az autógyártó életében. Az Automobilwoche című német lap értesülése szerint a Daimler (a Mercedes anyavállalata) hamarosan bemutatja az AMG, a Maybach és a G-osztály almárkákból álló új üzleti csoportot.

A lépés racionalizálja a marketingköltségeket, az ötlet amúgy a Daimler vezérigazgatójától, Ola Källeniustól származik. Az új csoport létrehozása a termelékenység és a nyereségesség növelésére irányul, a magas árrésű eladásokra összpontosítva, írja az Automobilwoche. A bejelentésre állítólag szeptemberben, a Müncheni Autószalonon kerül sor, a csoport élére pedig várhatóan az AMG főnöke, Philipp Schiemer kerül.

Az AMG ugyebár a Mercedes teljesítménymárkája, a Maybach a Rolls-Royce és a Bentley riválisa, a G-osztály pedig a luxus terepjárók piacán kíván érvényesülni. Az átszervezésre az első elektromos meghajtású Mercedes-AMG-k debütálásakor kerülhet sor. Az új hibrid hajtáslánc a Mercedes Formula-1-es versenyautójából származik, de nyilván egy módosított erőátviteli rendszerről van szó.

A Mercedes az új Maybach S-osztályt 2020 novemberében dobta piacra, a Maybach S 580 4MATIC a Bentley Flying Spur kihívójának tekinthető. A Mercedes 2015 óta több mint 60 ezer Maybach S-osztály szedánt adott el világszerte. Meg nem erősített hírek szerint a Mercedes a G-osztály SUV elektromos változatával is előrukkolhat valamikor, amely az EQG nevet kaphatja.

A német autógyártónál mostanság nagy a pörgés, a Mercedes májusban bejelentette, hogy a globális marketing- és kommunikációs tevékenységét mostantól egyetlen divízió végzi, amely fölött Bettina Fetzer, az autógyártó marketingfőnöke gyakorol hatalmat. Az átszervezés célja, hogy a Mercedes vállalati márka és termékmárkái egységes arculatot kapjanak világszerte – közölte az autógyártó.

Az értékesítési és forgalmazási folyamatok racionalizálására és digitalizálására irányuló nagyobb terv részeként Källenius az Automotive News Europe-nak adott interjúban elejtette, hogy a Daimler számos európai országban tervezi az „ügynökségi” értékesítési modell bevezetését.

Kallenius azt közölte, hogy a Mercedes pozitív visszajelzéseket kapott a kísérleti projektekkel kapcsolatban. Elmondása szerint ezért a vállalat azt tervezi, hogy a modellt élesben is kipróbálják számos európai és ausztrál piacon.