A kompresszoros V8-asoknak lassan befellegzik, mondta a Dodge főnöke

Kiss Márton újságíró
Közzétéve:
2021-02-02, 13:27

Ezek a szavak a Challenger Hellcat villanyosítását kívánhatják előrevetíteni.

Jelen pillanatban az aranykorukat élik az izomautók: viszonylag sok van belőlük és aránylag megfizethetők, alkalmasint a középosztály tagjai is rátehetik a kezüket egy 400 lóerős vagy még annál is erősebb sportkocsira (Magyarországon nem ez a helyzet, de a világ más pontjain azért ez simán elképzelhető). Az autógyártók villanyosítási tervei miatt azonban az évtized végére változhat a helyzet, és már a Dodge vezérigazgatója is tisztában van vele, hogy a belső égésű motorral szerelt fenevadak rövid időn belül a háttérbe szorulnak.

Dodge Challenger oldalról

Tim Kuniskis a CNBC-nek adott interjújában arról értekezett, hogy a járművek villamosítása egy elkerülhetetlen folyamat, ami az egész világon végbe megy majd. Burkoltan utalt rá, hogy az általa vezetett cég is kénytelen lesz EV-ket gyártani, ha lépést akar tartani a riválisokkal, ami azért érdekes, mert a Dodge jelenleg egyetlen elektromos modellt sem kínál az embereknek.

„Kétségtelen tény, hogy a 6,2 literes, V8-as vasblokk napjai meg vannak számlálva a járulékos költségek miatt. Ugyanakkor a hagyományos autók által nyújtott brutális teljesítménynek még nincs leáldozóban” – jelentette ki Kuniskis.

Challenger hátulról

És ebben nagyon is igaza van, hiszen a hibridek és a tisztán elektromos autók vannak/lesznek annyira gyorsak, mint a belső égésű motoros gépkocsik. A Teslák brutális gyorsulása messze földön híres (a frissített Model S Plaid a hírek szerint kevesebb mint 2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára), de pl. a Rimac C_Two is jó példa arra, hogy a villanykocsik is tudnak rémisztően gyorsak lenni – persze jóval halkabbak, mint a V8-assal megáldott bestiák, ehhez hozzá kell szokni.

Dodge Challenger hátulról

Mindez nem jelenti azt, hogy a tradicionális benzinfalók majd szép csendben fogják végignézi, ahogy kispadra szorulnak.  Az SSC Tuatara néhány napja döntött meg egy sebességrekordot, és abban az autóban egy 5,9 literes, ikerturbós V8-as munkálkodik nagy erőkkel. Vagy ott van a 702 lóerős Ram TRX, ami szintén hangos a V8-as szívnek köszönhetően.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

dodge-challenger-riport-alapjarat
2021. április 03.
Az amerikai autós álom itthon is elérhető, elég az EK Autóhoz fordulni!
Egymás mellett parkoló Audi-modellek
2021. január 11.
A négykarikások másfél évtized múlva csak villanyautókat szeretnének árulni az újautó-piacon.

További hírek