2019. november 02. | 15:30

A BMW M-részlege szerint az elektromosítás csak előnyére válhat a sportos szabadidő-autóknak.

Az autóipar minden egyes szereplőjét előbb vagy utóbb utoléri az elektrifikáció. Elsősorban az olyan modelleknél érné meg az alternatív hajtásláncokat alkalmazni, ahol a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást drasztikusan csökkenteni kéne a szigorodó normák miatt. Igaz, hogy a prémium márkák nagy teljesítményű modelljeinél a vásárló fizeti majd meg a határ átlépésével járó büntetést, így ideje lenne bizonyítani, hogy a hibrid hajtáslánc is lehet élvezetes. Azok után, hogy az Audi bemutatta a legújabb RS4 Avant plug-in hibrid verzióját, a BMW M részlegének vezetője is tett egy nyilatkozatot, miszerint a nagy teljesítményű szabadidő-autók konnektoros üzemre válthatnak a jövőben.

Markus Flasch ezzel kijelölte az M-részleg mezsgyéjét a jövőre nézve, de leszögezte azt is, hogy az elektromos hajtáslánc nem fog szerepelni az M2, M3 és M4 listáján, viszont a nagyobb járműveken lenne értelme használni – ilyen a nemrég bemutatott X5 M és X6 M a maguk 2,3 tonnájával, akár 625 lóerős teljesítményükkel.

Semmiféleképpen sem fogják elkapkodni a dolgot, mert a legjobbat akarják nyújtani. Fontos a vevő elégedettsége, ezért az miatt jobban aggódik, hogy az igazi fanatikusok talán elfordulnak majd a márkától. Ám ha ez kell ahhoz, hogy ne pusztuljunk ki 100 éven belül, akkor áldásom adom rá.

A Mercedes is hasonló úton halad, hiszen nemrég jelentették be, hogy a következő AMG C63 el fogja veszíteni a szomjas V8-at és egy plug-in hibrid, négyhengeres benzinmotorral szerelt hajtáslánc kerül a motortérbe. A négyajtós AMG GT 73 hibrid a következő évben érkezhet 800 lóerővel, amíg az Audi az RS6 és RS7 elektromos hajtásláncán dolgozik.