A közvélemény megosztott a beépített sebességkorlátozóval kapcsolatban

Közzétéve:
2019-08-11, 10:50

Az autóvásárlók fele támogatja, negyede pedig egyenesen ellenzi az új technológiát.

Társszerző: Hajdu Balázs

Az Európai Unió döntéshozói megszavazták, hogy 2022-től az új járműveket kötelezően fel kell szerelni egy beépített sebességkorlátozóval. Az új technológia bevezetése természetesen felkeltette az autóvásárlók figyelmét – és egyelőre vegyesek a várakozások.

Az Autocar felkérésére a Simpson Carpenter közvéleménykutató több mint 1000 autós körében végzett felmérést. Ebből kiderül, hogy 49% támogatja a kezdeményezést, amíg 24% ellenzi. Ha a skála két végét vizsgáljuk: 18% kifejezetten az ötlet mellett van, miközben 12% kimondottan ellene.

sebességkorlátozó- és sebességmérő berendezésre figyelmet felhívó tábla

A sebességkorlátozó leginkább a hölgyek támogatását nyerte el, illetve azokét, akik hibrid vagy elektromos autót vásárolnának a jövőben. Az ellentáborban főleg azok vannak, akik 2 literes vagy nagyobb motorral rendelkező autóval közlekednek

A beépített sebességkorlátozót támogatók többsége a közlekedésbiztonság javulását, valamint a gyorshajtás visszaszorítását várja a technológiától.

Így befolyásolhatják a sebességkorlátozók az autóvásárlási szokásokat
Így befolyásolhatják a sebességkorlátozók az autóvásárlási szokásokat

A részletesebb felmérésből kiderül, hogy az autóvásárlók döntő többsége úgy véli, a sebességcsökkentés jó hatással lehet a környezetre és milliók életét mentheti meg az utakon. Vannak azonban lényeges fenntartások: a megkérdezettek több mint fele úgy gondolja, hogy jobban képes megválasztani a sebességet, mint egy beépített technológia. 47% szerint a sebességkorlátozás sérti a személyes szabadságot, 41% válasza alapján több balesetet fog okozni a berendezés, mint amennyinek az elkerülésében segítene.

Érdemes megfigyelni a biztonsági előnyökkel kapcsolatos hatalmas véleménykülönbséget a két tábor között. 10-ből 9 támogató szerint évente több millió életet menthet meg a berendezés, 10-ből 8 ellenző viszont nagyobb kockázatot lát a technológia bevezetésében.

Az autóipar számára rossz hír, hogy az új autóvásárlók ellenálló akciót terveznek. A sebességkorlátozót ellenzők fele elhalasztaná a vásárlást, további 30% pedig inkább használt járművet venne. Az EU már meghozta a döntést, 2022-től jönnek a sebességkorlátozóval felszerelt autók. A közvélemény egyelőre megosztott – neked mi a véleményed az új technológiáról?

Forrás:

További autós hírek

Egy egyszerű balra kanyarodásnak indult, aztán… Beakadt a kormány fogasléc? Megszédült a sofőr? Az autóvezető hirtelen rájött, hogy gyalogos? Várjuk a megfejtéseket kommentben…...

Október 20-án, vasárnap vadgázolás történt az M3-ason, a kisbagi pihenőnél. A gázolónak hatalmas szerencséje volt, hogy ennyivel megúszta!Írt néhány sort az esetről: “Sziasztok!Én...

Olvasónk András küldte nekünk a felvételt. Annyit írt hozzá: Dunaharasztin az 51-esen készült a felvétel tegnap este. Még a lovas nézett rám csúnyán...

Meglepő tartalomra hívta fel a figyelmünket olvasónk. Egy 14 éves kissrác (Matesz), állítása szerint magánterületen készít videókat a YouTube-ra “Tanuljatok velem autót vezetni”...

Nehéz magasabb szintű összhangot elképzelni a forgalomban annál, mint amit a Kerepesi úton az Arána előtt produkált az élet. Kinyílt, vagy nyitva maradhatott...

Kapcsolódó írások

Komoly változások várnak az autósokra a jövőben egy EU-s döntés nyomán
2019. április 18.
2022-től léphetnek érvénybe azok a módosítások, amik miatt már csak új biztonsági technológiával ellátott járműveket lehetne forgalmazni
Újabb forgalmi változás az M0-án
2018. szeptember 14.
Újabb átalakítás várható az M0-ás déli részén. A forgalmat akarják gyorsítani, amihez változtatni kell, a munkálatok során 1-1 sávban fog haladni a közlekedés.
Autó kipufogófüst
2018. december 03.
A spanyol főváros komoly szankciókat vezetett be, melyek rengeteg autós életét nehezítik meg
Az Európai Unió ambiciózus kezdeményezései a közlekedésben
2018. június 23.
Kötelezővé tehetik a fejlett vészfékezési rendszert az Unióban.