Az abroncsok szerkezetének megtervezéséhez az élőlények sejtfelépítése adott ihletet.
A Hyundai Plug-n-Drive koncepcióval együtt új, levegő nélküli abroncsokat mutatott be a Hankook a CES technológiai csúcstalálkozón Las Vegasban. Az i-Flex névre keresztelt gumik szerkezetének megalkotásához a tervezők az élőlények sejtfelépítését tanulmányozták. Az egymásba fonódó küllők elegendő merevséggel rendelkeznek a megfelelő teherbíró-képesség eléréséhez, miközben kiváló rugózást is biztosítanak.
A Hankook már 2010 óta dolgozik az i-Flex kifejlesztésén, ám a sorozatgyártásba kerülő változatra még bizonytalan ideig várni kell. Feltételezhető, hogy a koreai vállalat a Hyundai guruló önjáró asztala mellett a személyautók számára is készül majd valamilyen megoldással.
Tavaly novemberben a Goodyear egy kifejezetten elektromos autókra tervezett, levegő nélküli abroncsot tesztelt. A Tesla Model 3-at kormányzó tesztpilóták szlalomfeladatokat, kanyarodási szituációkat, valamint gyorsításokat és hirtelen lassításokat hajtottak végre. Az ígéretek szerint a levegőmentes abroncsok biztonságosabbak, karbantartásmentesek, hosszabb élettartamúak és környezetkímélőbbek lesznek, mint a hagyományos gumik.
Amennyiben ezeknek az abroncsoknak az energiafogyasztása és teljesítménye is versenyképes lesz, úgy az amerikai gumigyártó, illetve a versenytársak újítása forradalmi változást hozhat az autóiparban. A Michelin a sajtóban pár évvel ezelőtt megjelent hírek szerint 2024-re ígérte a levegő nélküli gumik piacra dobását, így már nem kell sokat várnunk arra, hogy a technológia megjelenjen az utakon.