2023. november 15. | 10:09

Az utolsó V8-as motor is lejött a bajorok müncheni gyártószalagjáról.

Komoly döntésre szánta el magát a BMW, ugyanis teljesen átszervezi a Münchenben található gyáregységét. Ez azt is jelenti, hogy nagyjából hatvan év után, november 10-én lejött a futószalagról az utolsó, Németországban gyártott belső égésű BMW motor. Ez egy V8-as blokk volt egyébként.

A gyár nagyjából 1200 dolgozójának egy részét az elektromos autók gyártására képzik át, míg mások egyéb területeken kapnak új pozíciót. A belső égésű motorjaik pedig ezután az Egyesült Királyságban és Ausztriában készülnek.

Ezzel egy komoly korszak zárul le a bajor gyártónál, hiszen az átszervezés jelzi, ők is nagy lépést tettek az elektromos autózás irányába, habár más gyártókkal ellentétben még nem tűztek ki konkrét dátumot, amikor befejezik a benzines és dízel modellek gyártását.

A Münchenben található üzemben egyébként 2021 óta gyártják az i4 villanyautót, de a Neue Klasse családba tartozó új elektromos modellek egy része is itt készül majd. A BMW Blog információi szerint egészen pontosan az i3 és az i3 Touring gyártása kerül ide. A BMW egyébként megerősítette, hogy 2025 és 2027 közt hat friss Neue Klasse villanyautót mutat be.

Korábban már jelentettek be a mostani átszervezéshez hasonló lépést, hiszen nyáron leállították a 6-os Gran Turismo készítését. A modell ugyanis nem hozta a várt eladási számokat, így jobbnak látták kivezetni a piacról.

Szintén szíven ütötte a klasszikus BMW-k kedvelőit, hogy az új 5-ös szériához már nem lesz kapható sorhatos motor Európában, helyette négyhengeresekhez társított plug-in hibrid rendszerrel érik el a kellő teljesítményt. Viszont lesz tisztán elektromos 5-ös, ez újdonságnak számít.

BMW