2023. május 24. | 16:15

Az új 5-ös BMW nem csak egy rakás elektronikai újítást sorakoztat fel, de méreteiben is jócskán megváltozott.

Hivatalosan is megjelent a legújabb 5-ös BMW, és vele együtt az i5 is. Ugye ez az új, elektromos kivitele a BMW felső-középkategóriás limuzinjának, amely mellesleg éppen a 8. generációjánál tart.

Az egész autó kicsit szögletesebb és harmonikusabb lett elődjénél, viszont szemmel láthatóan robosztusabb. Ezzel kicsit az i7-es BMW-re hajaz, bár a kisebb hűtőmaszkot meghagyták a mérnökök, így nem annyira tolakodó.

Hízott elődjéhez képest, minden dimenziójában nagyobb lett. A tengelytáv így már milliméterek híján eléri a 3 métert, ami nem csak a padlóban elhelyezett akkumulátor mérete miatt előnyös, de a hátsó utasoknak is fejedelmibb térkínálatot nyújt.

Arra a BMW szerint egyébként sem lesz panasz, magas szintű utazási kényelmet nyújt az új 5-ös BMW átdolgozott beltere. Az érdekesség mégis abból fakad, hogy a bajorok nem csak lengetik a fentarthatóságot, de tesznek is érte.

Hiszen az új 5-ös az első olyan BMW, amelynek beltere már az alapkivitelektől kezdve vegán anyagokból van. A széles tartományban állítgatható ülések, az ajtókárpitok és a műszerfal elemei is mind olyan anyagokból készültek, amelyeknek nincs köze állatokhoz és előállításuk nem annyira környezetterhelő.

A fedélzeti számítógépben is lesznek újdonságok, mivel az iDrive rendszer egy következő generációját kapja meg a legfrissebb 8.5-ös operációs rendszerrel. Ennek része lesz az a funkció, hogy a szemmozgásunkkal is válthatunk majd akár sávot.

A fenntarthatóság szintén elmondható a hajtásláncokról is, hiszen a 8. generációs 5-ös BMW talán az eddigi legtisztább lesz. Eleve ott vannak az elektromos változatok, kezdetben az i5 eDrive40-nel, amely csak hátul hajt.

Ez 340 lóerőt és 400 Nm nyomatékot tud, ami bőségesen elegendő kell legyen a hétköznapokba. Főleg úgy, hogy Sport Boost vagy Launch Control funkciókkal utóbbi érték 430-ra növelhető. Ennél viszont fontosabb, hogy akár 497-582 kilométert is elmehet egy töltéssel WLTP szerint a 81,2 kWh-s akkumulátorral, ha nem fekszünk rá mindig a 6 másodperces 0-100-ra.

Ezek már igazán szép értékek, de ha valaki vadulni akar, azt sem hagyja cserben a BMW. Hiszen érkezik az i5 M60 xDrive is, amely 601 lóerővel, 820 Nm nyomatékkal és 3,8 másodperces 0-100-al pusztít majd az utakon. Ehhez persze járnak majd a további M-es kiegészítők is, mint a kerekek, fékek, adaptív futómű és a többi olyan extra, amitől csak még brutálisabb lesz az autó.

A BMW szerencsére egyelőre nem engedi el a belső égésű motorok technológiáját. Olyannyira nem, hogy a benzines és hibrid modellek mellett dízelüzeműek is elérhetőek lesznek a kínálatban. Lesz itt rengeteg klasszikus jelölés, mint 520i, 520d, 530i, 540i és így tovább.

A belépőszintet az 520i jelenti majd egy kétliteres turbós négyhengeressel, mely 208 lóerőt tud majd. Társa dízelfronton az 520d lesz opcionálisan xDrive, tehát összkerék hajtással és 197 lóerővel, ami szintén nem kevés. A nagyobb, 6 hengeres motorok viszont nem Európa kiváltságai lesznek, vélhetően a szigorodó előírások miatt.

Cserébe jön majd két modern plug-in hibrid rendszer is, illetve várhatóan 2024 tavaszán egy új hathengeres dízelmotor is. Ezt követően az i5 további kivitellel bővül majd, de ez még a jövő zenéje, hiszen maga az új 5-ös BMW vélhetően csak 2024-től lesz kapható.

BMW