2023. szeptember 04. | 11:15

A bajor márka főnöke szerint felelőtlenség az EU részéről betiltani egy technológiát, amelynek nincs rendes alternatívája.

Az utóbbi időben sok európai autógyártó kezdte el bővíteni a modellpalettáját elektromos irányba. Ez egy természetes folyamat, már csak annak fényében is, hogy milyen sorsra jutnak a kontinensen a belső égésű motorral szerelt autók.

Az EU vezetése úgy döntött, hogy 2035-től a területén nem lehet majd belső égésű motorral szerelt új autót értékesíteni. Több ország nyomására olyan kompromisszum azért született, hogy ez majd nem vonatkozik az e-üzemanyaggal működő autókra.

Ez a lépés persze eléggé megosztotta az ipart és a közvéleményt. Míg a Peugeot gőzerővel megy az elektromos autózás irányába, addig a BMW főnöke nemrég egy elég éles kritikát fogalmazott meg egy interjúban a teljes elektrifikáció ellen.

Oliver Zipse elmondta, hogy szerinte felelőtlen döntés a belső égésű motorok fokozatos kivonása egy olyan kontinensen, ahol nincsenek meg az elektromos autózás feltételei a teljes átálláshoz. Itt nem csak arra gondolt, hogy szerinte a töltőinfrastruktúra nem elég kiépített, és még 2035-re sem lesz az.

Azt is kifejtette, hogy Európa azon kontinensek közé tartozik, ahol az akkumulátorok fő alapanyagainak tekinthető lítium, kobalt és egyéb nemesfémek egyszerűen nem állnak rendelkezésre. Ez pedig a kontinenst kiszolgáltatottá tenné, ami importfüggőséget, politikai és gazdasági zsarolás lehetőségét teremtené meg.

Emellett pedig szerinte az iparág sem fog tudni teljesen felkészülni az elektromos váltásra, főleg úgy, hogy a kínai piaccal is versenyben állnak. Szerinte hosszabb távon ez tönkre teheti az európai autóipar nagy százalékát.

Emellett pedig szerinte egyelőre nem megfizethető mindenki számára az elektromos autózás. Ez azt is jelenti, hogy maga a mobilitás válik sokak számára megfizethetetlenné. Ez a sor probléma pedig társadalmi szinten is gondot okozhat a későbbiekben.

Alapjárat