Az új károsanyag-kibocsátási norma hatályba lépését régóta tologatják.
Korábban a Stellantis-csoport már bejelentette, hogy 2030-ra minden egyes márkájuknál (Citroen, Peugeot, Opel, Alfa Romeo, DS, Jeep, Fiat stb.) elhagyják a belső égésű motorokat, és így öt évvel a 2035-ös tiltás előtt már készen állnak majd az elektromos átállásra.
Az Euro 7 károsanyag-kobicsátási norma bevezetését már régóta tologatják, a jelenlegi kilátások szerint 2028 előtt nem is fog hatályba lépni.
Erre reagálta azt Carlos Tavares, a Stellantis vezére, hogy akkor már mi értelme van bevezetni arra a néháy évre? Ennek teljesítése ugyanis indokolatlan terheket róna az autógyártókra, komoly pénzekért kellene fejleszteniük olyan belső égésű motorokat, amelyek megfelelnek az Euro 7-nek, ezt a pénzt pedig a villanyautók feljesztésére is fordíthatnák akár, hiszen a végső cél egyébként is ez 2035-től.