2023. március 27. | 11:10

Persze nem a jelenleg ismert formájában, de nagyon úgy fest, maradhatnak a belső égésű motorral szerelt autók.

Eljött március 25-e, a megbeszélés amit a legtöbb európai autógyártó ország összeszorított farpofákkal várt. Nemrég ugyanis Németország megállította az EU azon tervét, hogy betiltsák 2035-től a belső égésű motoros autókat.

Ez a találkozó pedig pont azért jött létre, hogy egyeztetés útján mindkét félnek megfelelő feltételeket alkossanak ehhez a kivezetéshez. Az EU célja ugyanis, hogy a kontinens 2050-re karbonsemlegesen működjön, ehhez pedig kikerülhetetlen lépés az autóipar és a közlekedés jelenlegi formájának megreformálása.

Elektromos autókkal képzelik el a jövőt, hiszen az ilyen típusú járművek a közlekedésük során nem szennyeznek. Más kérdés, hogy az előállításuk vet fel bizonyos kérdéseket, különös tekintettel az akkumulátorok gyártása.

Viszont az olaszokkal az élen ezt sok ország nem szeretné, Németország pedig feltételeket szabott az EU-nak. Azt szerették volna a németek, hogyha 2035 után is maradhatnak a belső égésű motoros autók, amennyiben azok e-üzemanyagokkal üzemelnek.

Németország ezzel elérte a célját, és hamarosan ők is megszavazzák az EU 2035-ös szabályozását. Ezt a mai napon az EU diplomatái fogják megtenni, ezzel szentesítik a folyamatos kivezetéssel járó programot, melynek 2035-ben lesz vége.

Bár az országok és a többszázezer embert közvetetten vagy közvetlenül foglalkoztató autóipar örül a döntésnek, néhányan nem ilyen optimisták. A Greenpeace kampánycsoport úgy látja, hogy a megállapodás helytelen.

„Ez a büdös kompromisszum aláássa a klímavédelmet a közlekedésben, és árt Európának.”

Erről beszélt egy interjúban Benjamin Stephan, a szervezet egyik tagja. Szerinte ez a lehetőség lelassítja majd az elektromos autókra való átállást, ami helytelen ha a jelenlegi jövőképet akarjuk dédelgetni.

Depositphotos