Olaszország új kormánya a kezdetektől fogva élesen bírálta a döntést és enyhítést szeretnének elérni, amihez most két gazdaságilag erős ország segítségében bíznak.
Ahogy annak már korábban is hangot adtak, Olaszország jelenlegi vezetése szerint rossz az Európai Unió azon rendelkezése, amivel 2035-től betiltanák a belső égésű motorral szerelt autók értékesítését. Ez az egész EU területére kihatna és sok gyártót hozna nehéz helyzetbe.
A rendelkezés ismét csak a szupergazdagokat nem érintené, hiszen számukra a kis számban gyártott speciális autók maradhatnak a piacon. Az új olasz jobboldali kormány mégsem feltétlenül ezek miatt gondlja rossz ötletnek a rendelkezést.
Szerintük az átállás túl gyors és kényszerített, nem fokozatos. Nem csak az embereknek nem lesz idejük és pénzük átállni az elektromos autózásra, de rengeteg autógyártó, a hozzájuk kapcsolódó beszállítók és alkalmazottaik kerülnek szorult helyzetbe.
Miután nemrég az Európai Parlament megszavazta a 2035-ben érvénybelépő rendelkezést, a Ford többezres leépítést jelentett be az európai részlegen. Emellett az EU folyamatosan tolja az Euro 7-es szabvány bevezetését, ami a jelenleg futó belső égésű motorral szerelt autókat még tovább szorongatja.
A Giorgia Meloni által vezetett olasz kormány egyik minisztere korábban azt mondta a rendeletre, hogy öngyilkosság Európa számára, de ajándék a kínai piacnak. Ezzel arra utalt, hogy a kínai villanyautók eláraszthatják az európai piacokat, míg saját gyártóink nehéz helyzetbe kerülhetnek.
Ezért keres most Olaszország partnereket Franciaország és Németország irányába azért, hogy egy kicsit visszafogják az EU döntéseit. Adolfo Urso olasz ipari miniszter nemrég elmondta, hogy február 20-án Berlinben tárgyalt ezzel kapcsoaltban Robert Habeck, német gazdasági miniszterrel.
Egy interjúban azt is elmondta, hogy március 3-án pedig Párizsba repül ugyanezért, ahol Bruno Le Maire francia gazdasági miniszter fogadja majd. Elmondása szerint a három ipari nagyhatalom befolyásolhatja majd az EU szabályozását és enyhíthetnek a döntéseken.
Urso egyébként szóba hozta az Euro 7 szigorodó környezetvédelmi szabályozását is, melyet egyáltalán nem akarnak elfogadni. Elmondása szerint minimum a 2024-es európai parlamenti választásokig el akarják halasztatni a javaslat megszavazását, ha csak nem teljesítik a mérséklésre adott javaslataikat.