A brit gyártó mindennapi használatra alkalmas, belépő szintű modellt tervez.
A Lotus jelenleg is a 2,1 millió dolláros Eviján dolgozik, amely Nagy-Britannia első elektromos autója lesz és csupán 130 darab készül majd belőle. Emiatt a gyártó nagyrészt elhanyagolta az olcsóbb, keresettebb modelleket. A dolgok viszont mindig változhatnak és általában változnak is, mivel párhuzamosan elkezdtek tervezni egy belépőszintű sportautót is.
A 2021-ben bemutatásra kerülő modell nevét még nem lehet tudni, viszont az bizonyos, hogy a Lotus utolsó belső égésű motorral szerelt autója lesz, mondta Phil Popham vezérigazgató. Továbbá elég hely lesz benne a mindennapi használathoz, az ára pedig 67 000 és 123 000 dollár (22 és 40 millió forint) között mozog majd. Az alapár jelentősen alacsonyabb a jelenlegi Lotus Evora GT-hez képest, amely 96 950 dollárnál, vagyis 32 millió forintnál kezdődik.
A Lotus kibővíti az angliai Hethelben lévő gyárát az új modell miatt. Továbbá reméli, hogy az értékesítés a jelenlegi évi 1600-ról 5000-re nő majd. Popham szerint a Lotus továbbra is a sportautókra összpontosít, de nem zárja ki a SUV vagy a sportszedán lehetőségét sem.
"Úgy gondoljuk, hogy a márka képes más szegmensekben is maradandót alkotni”- mondta a vezérigazgató.
Időközben a kis szériás Evija gyártása várhatóan még 2020-ban elindul. A 4 elektromotor 1973 lóerőnek és 1700 Nm nyomatéknak megfelelő teljesítményt állít elő, miközben kevesebb mint 3 másodperc alatt el is éri a 100 km/órát és meg sem áll 320 km/óráig. Na persze, nem az intenzív gyorsítgatások mellett tudja majd a 400 km-es hatótávot, viszont a 350 kW-os ultragyors töltésnek köszönhetően 18 perc alatt teljesen feltölthető.
Az akkupakk 600 kg-ot nyom, ami nem is olyan rossz, a vázszerkezet 130 kg-os súlyáról nem is beszélve. Ezeknek és a rengeteg szénszálnak köszönhetően csupán 1680 kg-ot nyom a mérlegen. Így nem meglepő, hogy a hiper sportautó meg akarja dönteni a Lamborghini Aventador SVJ nürburgingi körrekordját.