2019. november 20. | 17:01

A 2019-es Women’s Car Of The Year cím birtoklója már a legújabb Skyactiv X motorral is elérhető.

A vadiúj KODO design nyelv bevált, hiszen nem csak a férfi szakértők szemét gyönyörködtette meg rendesen, a nőkből álló zsűrigárda is az új Mazda 3 mellett tette le a voksát. Hát igen, nincs mit szépíteni a KODO zseniálisan áll minden modellen.

Az Év Autója nem semmi cím, még akkor sem, ha nem a klasszikus értelemben vett kitüntetésről van szó. A Mazda 3 egy különleges Év Autója címet nyert el, mégpedig azt, amelyet kizárólag női zsűritagok ítéltek oda. Lássuk csak, mi alapján vizsgálják egy ilyen verseny keretei között a kocsikat!

 Ítélőbíróként szem előtt tartod a modell fogyasztási adatait, a jó megjelenést és designt, a kibocsájtási értékeket, hogy praktikus és sokoldalú gép-e, megéri-e az árát, és nem utolsó sorban képes-e a praktikum mellett vezetési élménnyel is szolgálni. Nem úgy a nők, mint kiderült a nőknek is fontosak ezek az adatok, de egy kissé más súlyozással mondják valamire, hogy ez jó, sőt a legjobb!

30 különböző ország hölgy zsűritagjai döntöttek a végső 7 közül a Mazda 3 mellett, és meglepetés nélkül mindenki a design emelte ki a leginkább befolyásoló tulajdonságként. A Mazda csodaszép színeket, és egy tényleg jól átgondolt, kifinomult mégis vagány design nyelvet alkottak meg, nem meglepő, hogy elrabolta a hölgyek szívét a hatchback (egyébiránt szedán kivitelben is elérhető, de legyünk őszinték, a 3-as az hatchbackként az igazi).

Nos, nem szeretnék mélyen belemenni, hogy a Mazda 3 nem csak simán megnyerte a nők által választott Év Autója címet, valójában elnyerte a Supreme Winner és a Women’s World Family Car, azaz a családi autóknak járó díjat is. Ennek az oka minden bizonnyal – ahogy azt már mondtam is korábban – az, hogy az egyszerű vonalakat és mégis merészséget keverő designnyelv egy szembetűnő testfelépítéssel párosul, valamint az autóban természetesen ott lebeg a Jinba Ittai szellem is, hiszen remekül gyorsul, jól és lendületesen fordul, és a fékek is nagyon okosan teszik a dolgukat.

Összességében ahogy azt már jónéhányan megszoktuk a Mazdától, egy ember és autó közötti kapcsolat jön létre a kocsiban, amit kár is lenne tagadni bárkinek. A japánok tudják ezt hogyan kell és kész! Csak hogy ne legyen vége a történetnek ennyivel, a gyártó nem régen bemutatott egy Mazda 3 TCR kiadást, amelynek lemezei alatt már bújik némi plusz izgalom is. Például egy turbós, négyhengeres egység, amely 350 lóerőt (261 kW) és 490 Nm nyomatékot képes kiüvölteni magából. Azért mondom, hogy kiüvölteni, mert 7000 fordulat/perc mellett hozza a fenti adatokat, az pedig már üvölt öcsém!

Egy hatsebességes SADEV szekvenciális váltó segíti az erőátvitelt tippem szerint csupán az első kerekekre, sajnos pontos információ nincs a birtokomban ezzel kapcsolatban. Azonban, amit pontosan lehet tudni, hogy az alapból is megnyerő KODO Mazda 3 formáját kiegészítették egy masszív hátsó szárnnyal, és elmebeteg (imádom) kerékív szélesítésekkel. Naná, hogy érkezett vagány első splitter és egy látványos hátsó diffúzorral, aminek tökéletesen a közepére húzták a kályhacső méretű kipufogókat. A TCR látványt a 18 colos Rays felnik koronázzák meg, melyek választhatóan Bilstein vagy Öhlins gátlók elé kerülnek.

Egy biztos a 3-as töretlenül hódítja el férfiak és nők szívét egyaránt. Ha más autóipari újdonságra is kíváncsi vagy, nézdd meg az Alapjárat hírműsorát!