Az Audi egy eddig páratlan, részlegesen matt fényezéssel rukkolt elő, hogy még egyedibbek lehessenek az autói.
A részlegesen matt fényezés egyébként a homokszórásra emlékeztető megoldással készül. Ahol is egy sablonon keresztül üvegszemcsékkel szórják meg az adott felületet, így azon a területen durvább felületi minőséget hoznak létre. Ezen megoldással a mattított felület elüt a környező elemek színétől, így alkalmassá válik kimondottan tartós minták, feliratok vagy akár képek elhelyezésére.
2016 nyarán már alkalmazta az Audi kis számban ezt a megoldást, de azóta tovább fejlesztették a technológiát. Akkor az Audi R8 Coupe V10 plus "24h" kiadásán található "R8" matricázás keltette fel a figyelmet a szakmai körökben.
Ezt akkor még kézzel készítették, ezért sok időt vett igénybe, azóta az öt emberből álló csapat bővült, valamint az automatizálás nagyban felgyorsította a folyamatot. Például a Q2 egy különkiadásán a C oszlop mintázatát alakították ki így, ennek az elemnek a felületkezelése pedig nem vett igénybe egy percnél többet. A nagyobb alkatrészek sem okoznak gondot, a TT 20. évfordulós speciális kiadásán például az oldalszoknyán lévő Audi gyűrűk részlegesen matt felületűek.
Itthon 1998-ban kezdték Győrben a járműgyártást a legendás Audi TT-vel, azóta töretlen a típus népszerűsége, ezt mutatja az is, hogy 2016-ban elkészült az 1 milliomodik darab, amely egy catalunya piros Audi TT RS volt. 2017-ben pedig összesen 105 491 autó gördült le a gyártósorokról.
"Ezzel a folyamattal nagy előnyt szereztünk versenytársainkkal szemben" - mondja Dr. Erhard Brandl, a fejlesztési technológiai részleg vezetője.
Így az autó szinte összes külső vagy belső festett felülete személyre szabható. A részleges matt fényezésnél minden mikrométer számít: A festékszóró ereje nem lehet túl magas, különben a festék alatti réteg megsérülne. "Most először sikerült kombinálni ezt a rendkívüli pontosságot a sorozatgyártás sebességével" - magyarázza Marco Karig, az Audi GmbH projektmenedzsere.
Később valószínűleg több modellnél is alkalmazzák majd ezt a felületkezelést, bár nem valószínű, hogy csak az Audi használja majd.