A Bugatti EB110 még ma is megállná a helyét, a tervezők mégis újra rajzolták és megszületett a Centodieci.
1991-ben debütált a Veyron elődje, vagyis az EB110, amit márkaalapító Ettore Bugatti születésének 110. évfordulójára készítettek. Ez annyira jól sikerült, hogy a 90-es évek meghatározó szuperautója lett, korszakalkotó innovációi és eszméletlen ereje miatt. Ennek a híres modellnek állít emléket a Monterey-i Autóhéten hófehérben tündöklő Bugatti Centodieci, melynek neve 110-et jelent. Már év elején izgatottan vártam, hogy mi lesz a korábban beharangozott kettő 2019-es, új modell a palettában.
A Genfi Autószalonon mutatták be a La Voiture Noire névre keresztelt "fekete autót", amivel nagyon magasra tették a lécet. Ezt volt szerencsém a helyszínen megcsodálni és valóban egyedülálló egy szerkezet. A Centodiecivel pedig ismét tudtak újat mutatni, vagyis ötvözni a korábbi formákat a jelen kor technikájával.
A Bugatti vezető formatervezőjének azonban ez hatalmast kihívást jelentett. Ez a 10 darabos limitált széria a Chiron alapjain nyugszik, aminek köztudottan nagy a hűtésigénye, ezt kellett ötvözni az eredeti autóra utaló formákkal.
Az autó orrán egy kis patkóalakú légbeömlő található, amely az EB110 egyik jellegzetessége volt. Ehhez alakították az utód teljes elejét, beleértve a légbeömlőket és a fényszórókat is. Az oldalán, az ablakok mögött található öt lyuk furcsa kombinációt alkot a futurista vonalakkal. Elérkezve a hátuljához egy hú b@meg érzés kerít hatalmába! A függőlegesen elhelyezett dupla-dupla kipufogócsövek, a hatalmas diffúzor és teljes szélességében végig futó, nyolc részre szedett hátsó lámpák összessége annyira múltidéző és egyben modern, illetve futurista, hogy könnybe lábad a szemem tőle.
„A Centodieci tiszteleg az EB110 előtt, amely a 90-es években készült, és gazdag történetünk hasznos tagja volt. Ez a modell repítette vissza 1956 után a Bugattit az autóipar csúcsára. Büszkék vagyunk a történelmünkre, ezért a Centodiecivel ezt a kivételes típust szeretnénk újra bemutatni a nagyközönségnek” - mondta Stephan Winkelmann, a Bugatti vezérigazgatója.
Az elődben még egy 3,5 literes, quad -turbós, V12-es erőforrás dolgozott, az újragondolt változatban a Bugatti 8 literes, V16-os quad-turbós erőforrása lapul, amely 1 600 lóerő leadására képes. Ez pedig úgy néz ki számokban, hogy 2,4 másodperc alatt katapultál álló helyzetből 100 km/órára, a 200-hoz 6,1 másodperc kell neki, míg 13,1 alatt éri el a 300 km/órát. A végsebessége pedig az elektromos leszabályozás miatt 380 km/óra.
A Centodiecin 8 millió eurós, vagyis 2,5 milliárd forintos árcetli van és legkorábban 2021-ben vehetik át az első darabokat a szerencsés tulajok.