2020. február 26. | 13:12

A DS 9 a márka új generációs nagylimuzinja, amely éppen annyira zseniális mint amennyire tágas.

A DS 7 Crossback és a DS 3 Crossback után a formabontó prémiummárka egy mutatós limuzinnal is előrukkolt. Ezzel a modellel a márka megmutatja tudását, stílusát, kifinomultságát és technológiáját.

Méretei a kategóriatársakhoz hasonlóan impozáns, ugyanis majdnem 5 méteres hosszával és 1,85 m-es szélességével valóságos hajó, amelynek alapja az EMP2 padlólemez módosított változata. Ennek köszönhetően nem csak a tengelytáv, hanem a hátsó lábtér is nagyobb lett. Sőt, a hátsó üléssorban is elnöki a kényelem, többek között ülésfűtés és masszázs található benne, ami egyedülálló a kategóriában.

A fastback jellegű kasztnin felfedezhetők a DS Automobiles stílusjegyei, mint a DS WINGS és a 3D hatású hűtőrács. A szélességjelzők pedig az 1955-ös DS-re hajaznak, így még egyedibb a formavilág. A prémium érzete pedig csak fokozza a karosszéria színére fényezett, rejtett kilincsek és a fekete fényezésű tető is

A külsőségek alatt is hordoz magában újdonságokat, elsőként használja majd az E-TENSE tölthető hibrid hajtásláncot, amely egy benzines turbómotorból, valamint egy elektromotorból áll. Ehhez egy 8 fokozatú automataváltó csatlakozik és károsanyag kibocsátás nélkül képes 40-50 km-t megtenni és egészen 135 k/óráig képes így működni.

Minden indításkor az elektromos üzemmód az elsődleges, hibrid módban pedig automatikus szabályozza az erőforrásokat. A Sport E-TENSE opció pedig maximálisan kihasználja mind a benzin-, mind a villanymotor teljesítményét, valamint sportosabb érzetet nyújt a gázpedál, a kormány, a sebességváltó és a  felfüggesztés is.

e

Ráadásként az E-Save funkciónak köszönhetően a megtarthatjuk az akkumulátor energiáját, amit például a városközpontba hajtva tudunk használni. Ez az egység a gyári kábel segítségével 1,5 óra alatt feltölthető.

A motorpaletta hamarosan két újabb egységgel bővül, egy 250 lóerős megnövelt hatótávolságú E-TENSE-szel, valamint egy 360 lóerős intelligens összkerékhajtású E-TENSE csúcsváltozattal. Természetesen a 225 lóerős benzinmotor is kérhető lesz.

Természetesen a biztonsági funkciókkal sem fukarkodtak, különféle vezetést támogató rendszerek, parkoló funkció, night vision, aktív LED-es fényszórók és még éberség figyelő is vigyáz a biztonságra.

A Franciaországban tervezett és Kínában gyártott DS 9 összeszerelése 2020 második felében kezdődik meg.

DS Media