A Ferrari mérnökei formában visszanyúltak a '60-as évek dizájnvonalához és ezt vegyítve a modern korral valami fantasztikus lett a Roma Spider.
Nagyon keveset lehetett tudni arról, hogy a Ferrari mit is akar bemutatni ma este, bár a nagy show most kivételesen elmaradt. Nem voltak beszédek, előadások és látványfelvételek. Egy tisztes oldalnyi leírás és egy látványos videó volt a Ferrari Roma Spider érkezése, és ez így elég is.
Az autó első ránézésre gyönyörű, de talán még a tizedikre is. A mérnökök az 1950-es, 1960-as évek hangulatát szerették volna visszaidézni, és ez fantasztikus elegyet mutat a modern Ferrarik jellemzőivel.
A kerékjáratok kidomborítása a motorháztetőből, az orr-rész kialakítása, az arányok és a sziluett, de még a hátsó rész is a régi nagy klasszikusokat idéz formájában, miközben bőséggel megjelennek rajta a modern kor elemei. Elmaradhatatlanok a LED-es fényszórók és a vad hátsólámpák, a hatalmas terelő toldatok és ez a letisztult, áramvonalas dizájn.
Persze ez csak a felszín és ezt addig érzékeljük, amíg be nem szállunk az autóba. Még mindig hangsúlyosan körbe öleli sofőrjét a sportos beltér és érdekes módon már három kijelzőt is kapunk. Egy az óracsoportot helyettesíti, egy a központi számítógépé, és jutott egy az utasnak is.
Az is különös, hogy a Ferrari szimplán két ülés helyett négyet tett a Roma Spiderbe. Így is még csak 2+2-nek nevezném, mert a hátsó ülések elég kellemetlennek néznek ki, de a bent ülők élvezhetik a kabriózást, csak azt a 13,5 másodpercet kell megvárni, amíg a tető elbújik. Ezt egyébként 60 km/óráig teszi meg, ez egy egészen magas szám.
Na, de átrágtuk magunkat minden külsőségen, nézzük, mi is az, amitől igazán lehet szeretni egy Ferrarit. Persze, hogy a V12, és a Roma Spiderben mi van? Hát, nem V12, hanem egy legalább olyan méltóságteljes, két turbóval feltöltött V8-as motor.
Egy olyan motor dolgozik benne, amit 2018-ban az elmúlt 20 év legjobb motorjának választottak. Ez egy 3855 köbcentis, 90 fokos V8-as 620 lóerővel és 760 Nm nyomatékkal. Utóbbival kapcsolatban az az érdekes, hogy mivel turbómotorról beszélünk, ennek a nyomatéknak a 80 százaléka már 1900-as fordulattól rendelkezésre áll, így egy nagyon széles tartományban használható rendszerről van szó.
Ezekkel az adatokkal az 1556 kilós Roma Spider 3,4 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/órát és 9,7 másodperc alatt még a 200 is megvan. A végsebessége valahol 320 km/óra körül van, de ez egy kellemes roadster, nem feltétlenül erről szól.
A Roma Spider súlyelosztása 48-52 százalék elöl-hátul, és minden egyes lóerő 2,5 kilót mozgat, tehát egy fürge és valószínűleg jól vezethető gépről van szó. Ahhoz, hogy ne essünk le az útról, a Ferrari egy rakás vezetéstámogató elektronikát kínál és a nyolc gangos F1 DCT váltóhoz sem kell elengednünk a kormányt, hisz ott vannak a váltófülek is.
Ilyen erőt és súlyt néha vissza kell fogni, ebben kapnak fontos szerepet az elöl 390, hátul 360 milliméter átmérőjű féktárcsák, rajtuk hatalmas nyergekkel. Nem véletlen, hogy 20 colos kerekek mennek a Roma Spiderre, más alá talán be sem férne ilyen fékrendszer.
Ezekkel az autó 100 km/óráról csupán 32 méteren belül képes állóra fékezni. Ahogy a gyorsulás és a menetadatok lenyűgözők, ez is impozáns szám, viszont a Roma Spider annyira finom autónak tűnik, hogy talán inkább csak egy tengerparti szerpentinen való lengedezés lesz vele a legjobb élmény, ott meg nincs szükség ezekre.