36 évvel az első M3-as BMW debütálása után kerül piacra a kombi verzió.
A BMW M divíziója idén ünnepli fennállása 50. évfordulóját. A bajor cég ebből az alkalomból egy újabb típussal bővíti az M3/M4 palettát a szedán, a kupé és a kabrió mellett. A márka rajongói azóta, hogy 1986-ban megjelent az első E30 M3 arra várnak, hogy kombi kivitelben is elérhető legyen az M3-as. Erre 36 évet kellett várni, de most megérkezett. Íme, a BMW M3 Touring.
A német gyártó első körben kizárólag Competition felszereltségi szinttel kínálja az M3 Touringot. Ez azt jelenti, hogy a 3,0 literes, turbófeltöltős sorhatos 510 lóerő és 650 newtonméter leadására képes. Az xDrive összkerékhajtásnak és a nyolcsebességes M Steptronic váltónak köszönhetően a modellnek csupán 3,6 másodperc szükséges a 0-100-as sprint teljesítéséhez, a végsebessége pedig 250 kilométer/óra. Azonban az az opcionálisan választható M Driver’s Package révén ez 280 kilométer/órára tornászható fel.
Aki azt gondolná, hogy ez csak egy 3-as szériás kombi az M3 nagyobb maszkjával és nagyobb motorjával, az téved. Annak érdekében, hogy elférjen az M-specifikus hátsó tengely az M3 Touring 84 milliméterrel hosszabb és 76 milliméterrel szélesebb, mint a normál kombi. M-es BMW-ről lévén szó, természetesen az autó hasmagassága is kicsit alacsonyabbra került. Összességében a Touring közel 90 kilóval nehezebb, mint az M3 szedán. Ezért cserébe viszont 500 literes csomagtér áll rendelkezésre, ami az ülések lehajtásával akár 1510 literesre is bővíthető.
További különbséget jelent az M3-as szedánhoz képest a kombi ívelt kijelzője. Az egyetlen képernyő a 12,3 colos digitális műszeregységet és a 14,9 colos infotainment rendszert is magába foglalja és a BMW legújabb, 8-as operációs rendszerét használja. Mivel ez egy M3, a rendszer M-specifikus funkciókat tartalmaz, például utcai, sport és pályára optimalizált vezetési üzemmódok közül lehet választani. Az összkerékhajtás pedig igény szerint kikapcsolható, ebben az esetben a rendszer kizárólag a hátsó kerekeket hajtja.
Az autó többi része nagyjából megegyezik azzal, amivel az M3-as szedánban már találkozhattunk. A kombi elöl 19, hátul 20 colos felniket kapott. A felfüggesztést kimondottan a vezetési élményre hangolták, miközben mindennapi használatra is tökéletesen alkalmas. A BMW szerint a modell súlyeloszlása szinte pontosan 50:50. Rengeteg opcionális szín közül lehet választani, de árnyalattól függetlenül a tető minden esetben fekete fényezést kap.
Az M3 Touringot idén szeptembertől lehet megrendelni, a kiszállítások pedig várhatóan decemberben kezdődnek. A modell hazai áráról egyelőre nincsenek információk.
Nyitókép: BMW