2019. július 09. | 17:20

Az utóbbi időben sok BMW-s hír keringett a nemzetközi sajtóban.

Ez nem véletlen, hiszen a gyártó teljes portfóliójának frissítését végzi, kezdve az 1-es sorozattól a ráncfelvarrott 7-es sorozatig, plusz ugye ott lóg még a levegőben az X7 pickup beteljesedése is.

2019 elején megosztó tényt közölt a BMW, miszerint biztosan nem fognak több hátsókerekes verziót készíteni az 1-es sorozatból. Május hónapban mutatkozott be az elsőkerék-meghajtással ellátott, teljesen új típus, a napokban pedig már sorra potyognak le a gyártósorról az F40-es kódszámot viselő hatchbackek.

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

A Mercedes-Benz A-osztály és az Audi A3 riválisa Németországban készül a lipcsei üzemben a korábbi, első- és második generáció hátsókerék-meghajtású változataihoz hasonlóan. A kompakt hatchbackből az első, teljesen befejezett, olasz ügyfélnek készült remekmű egy 118i volt, opcionális sport csomaggal ellátva, kék fényezéssel.

Szintén ebben az üzemben rakják össze a 2-es sorozat Coupe és Convertible változatokat, az M2 Competitiont, valamint a családbarát 2-es sorozat Active Tourer minivant is. Elektromos modellek, mint a BMW i3 vagy a plug-in hibrid i8 kupé és roadster is Lipcsében kerülnek összeszerelésre. Napi szinten összességében 1 000 BMW modell legyártására van kapacitás abban az egyetlen üzemben.

A gyártó azzal számol, hogy az elkövetkezendő hónapokban a vadonatúj 1-es sorozat gyártását sikerül feltornázni napi 600 darabra. Az említett üzem nem marad hosszú ideig az egyetlen, ahol az 1-est gyártják, ugyanis 2019 novemberétől a regensburgi üzemben is összeszerelésre kerülnek a legkisebb bimmerek. Ez év novemberétől egy kilencedik BMW modell, a 2-es sorozat Gran Coupéját is készíteni fogják Lipcsében.

Európában ugyan nem, viszont az Egyesült Államokban kapható lesz az 1-es sorozat szedán kivitele, a Mercedes-Benz CLA vetélytársa.

Az 1-es sorozat csúcsverziója az xDrive M135i hot hatch lesz, viszont a BMW közelmúltban tett bejelentései arra engednek következtetni, hogy előrukkolhatnak egy annál is erőteljesebb 400 lovas verzióval, hiszen mégiscsak kellene egy virgonc kisautó a palettára, ami lenyomja a nem olyan rég bemutatott Mercedes-Benz AMG A45-öst.