2020. február 21. | 13:44

Ezek szerint már a végső teszteket róják a márka új elektromos modelljei.

A Mercedesnél EQ betűkkel jelölik a villanyosított modelleket. A lágy- és plug-in hibridek csak ezt a két betűt kapják meg, de a tisztán árammal üzemelő autók kapnak mellé még egy karaktert. A németek első elektromos autója az EQC volt, ami egy nagyobb méretű szabadidő-autó, de természetesen nem az utolsó a sorban. A gyártó egyenesen elektromos modellek hadát tervezi bemutatni a közeljövőben.

A napokban sikerült lefotózni két vadonatúj modellt, az EQA-t és az EQB-t. Ahogy a típusnevekből rögtön ki is derül, mindkét modell elektromos lesz és az EQC alá pozícionálják őket. Méretben, tudásban és vételárban egyaránt. Míg utóbbi esetében nincs egyértelműen beazonosítható hagyományos erőforrással szerelt testvérmodell, addig a két újdonságnál van: a GLA és a GLB, melyek a manapság divatos városi crossover kategóriában képviseltetik magukat.

Az álcázás miatt pont azok a részletek nem látszódnak az autókon, amelyeknek köszönhetően majd meg lehet őket különböztetni a belsőégésűektől, de valószínűsíthető, hogy a Mercedes-Benz EQC-ról ismerős (számomra) furcsa hűtőrácsot és fényszórókat kapják majd, hátul pedig új, a hagyományosétól eltérő lámpákat. Ezeken a részleteken felül sem kívül, sem pedig a beltérben nem lehet számítani jelentős eltérésekre.

A kisebb EQA érkezésére még idén számítani lehet, viszont az EQB-t várhatóan csak 2021-ben mutatja majd be a Mercedes. A hajtásláncukról egyelőre még nincsenek adatok, támpontot a 2017-ben bemutatott EQ A koncepcióautó adhat, abban két villanymotor teljesített szolgálatot összesen 268 lóerővel és 500 nm-es nyomatékkal. Az akkumulátorcsomag 60 kWh-ás kapacitásából pedig megközelítőleg 400 kilométeres hatótávra futotta.

Hangsúlyozom, ezek nem végleges adatok, bármi lehet és annak az ellenkezője is. Vélhetően minden menetteljesítményükben elmaradnak majd a nagytestvér EQC 400-tól, amely 408 lóerős, 5,1 másodperc alatt gyorsul 100-ra, 180 km/h a végsebessége és egy szusszal 360-400 kilométert képes megtenni a 80 kWh-ás akkumulátorpakkjának köszönhetően. Meg kell említeni továbbá, hogy a Mercedes 2020-ban ezen elektromos modellek mellett plug-in hibrid verzió bemutatását is tervezi, valószínűleg GLA250e és GBL250e megjelölésekkel.