2023. június 15. | 09:10

A VW növelni szeretné a profitot, ezért más területekre fókuszál majd.

Egy új tervezetet jelentett be a Volkswagen, amely a vállalat jövőbeli céljait tűzte ki. A friss program több komoly stratégiai változtatást is tartalmaz, amelynek egyes modellek is áldozatul esnek majd.

Az egyik fontos pontja ennek, hogy a kevés példányszámban eladott típusok gyártását befejezik. Ezek közül konkrétan csak egyet említett meg Thomas Schäfer, a VW vezetője.

Az Arteon biztosan azok közt lesz, amely modellek gyártását befejezik. Így tehát a VW nagyautójának nem lesz következő generációja. Egyszerűsíteni szeretnék a palettát, és olyan autókra fókuszálnak, amelyekből többet tudnak eladni és nagyobb profitot realizálhatnak általuk.

Az ID.7-nek például jóval kevesebb konfigurációs lehetősége van, mint a hetedik generációs Golfnak volt. Az „Accelerate Forward | Road to 6.5" elnevezésű programtól azt várják, hogy 10 milliárd euróval (aktuális árfolyamon 3,7 billió forint) növelje a bevételeket.

A gyártási folyamatokat is átalakítják, igyekeznek rugalmasabbá tenni az összeszerelő üzemeket, hogy az aktuális vásárlói igényekre gyorsabban tudjanak reagálni egy gyors átszervezéssel.

Azt egyelőre nem tudni, hogy pontosan mikor állítják le az Arteon gyártását, felröppentek olyan információk, hogy az ID.7 érkezésével már 2024-től eltűnik a palettáról.

A döntést nem feltétlenül az európai eladások miatt hozták meg, hiszen itt az Arteon nem teljesített olyan rosszul, mint például az USA-ban, ahol 2022-ben 69 százalékkal estek vissza az eladásai. Magyarországon a Datahouse adatai szerint 2021-ben 533, 2022-ben 785, az idei első öt hónapban pedig 349 példány talált gazráda. Összehasonlításképp, Passatból az ide vonatkozó adatok 1051, 1154 és 508 darab, így jól látható, mennyivel kelendőbb modell.

De megnézhetünk egy divatosabb kategóriát, a kisméretű városi terepjárók szegmensét, itt a T-Roc az egyik sikermodellje a Volkswagennek, 2022-ben közel 2700 darab fogyott belőle itthon.

Volkswagen