2023. április 17. | 14:59

A Volkswagen elektromos nagyágyúja egy majdnem ötméteres kupé-szedán, ami remek hatótávot és rengeteg innovációt ígér.

Látványos műsorral indult az online bemutató, aminek a során leleplezték a Volkswagen legújabb modelljét. Nem is egy hagyományos elektromos autóról van itt szó, hanem a márka egyik csúcsmodelljéről az ID. családban.

Forrás: Volkswagen

Az előadók elmondása szerint az ID.7 azt az irányvonalat képviseli, amerre a márka a jövőben haladni szeretne. Hogy ezt milyen mélységeiben kell értelmezni, azt nehéz megmondani, de az biztos, hogy az elektromos autózásra is utaltak ezzel.

Hiszen ez az autó a Volkwagen ID. családjának hatodik tagja, ami így szintén a jól alakítható MEB-platformot használja. Ez azért is előny, mert így egy hatalmas, közel 5 méteres autót skiccelhettek fel a mérnökök.

Emellett pedig felüdülés, hogy nem egy újabb hobbiterepjárót terveztek, hanem egy igazán szép formájú szedánt. Bár tetővonala miatt inkább talán az Arteonra hajaz, nem titok, hogy a Passatot fogja leváltani hosszabb távon, ezért majd kombi változat is készül belőle.

A forma egyébként remek lett, látni rajta, hogy egy nagy autóról van szó, mégis elegáns és finom vonalakkal operál, nem kellemetlen az ember szemének. Az orra a 8-as Golféra emlékeztet az összehúzott lámpák miatt, hátul viszont egészen elképesztő a futófényes megoldás.

Már csak azért is jó, hogy a kupé tetővonallal meghúzott szedánok ligájában versenyez, mert így az ID. család legáramvonalasabb modellje lehet, ennek pedig jótékony hatása van fogyasztásra. Hiszen az ID.7 a WLTP szerint akár a 700 kilométeres hatótávot is elérheti, ami azért már szép eredmény egy elektromos autótól. Ez valószínűleg a nagyobb akkumulátorral lesz meg, a Volkswagen sajtóközleménye szerint több kivitel is lesz.

Ehhez pedig gyorstöltés is dukál, ami az ID.7 esetében akár 200 kW-ot is jelenthet, ha találunk ilyen töltőt. A bemutatón elhangzottak alapján 10-ről 80 százalékra akár 25 perc alatt is feltölthetjük, így egy pihentető kávézással kiegészítve bő 1000 kilométereket is autózhatunk egyszerre.

Ehhez a hatótávhoz az is kellett, hogy a Volkswagen egy új, még hatékonyabb hajtásláncot dolgozzon ki az ID.7 alá. Az újfajta villanymotor összesen 286 lóerőt ad, ami elég kell legyen a legtöbb helyzetben.

Forrás: Volkswagen

Mivel az autó majdnem öt méter hosszú és elektromos autókhoz hűen hatalmas tengelytávval és kis túlnyúlásokkal dolgozik, vélhetően remek térkínálatot nyújt majd. Emellé a beltérben elképesztő letisztultság fogad, ahogy azt már a korábbi ID. modellektől megszokhattuk. Kifejezetten tetszik, hogy a szellőzőnyílások csíkja végigfut a beltérben, mint a Passatoknál, ezt viszont ma már az óracsoport sem töri meg, hiszen azt is beleintegrálták.

Felette egy Head-Up Display dolgozik, ami már kiterjesztett valósággal is képes működni, ezzel új szintre emeli akár a navigációt is. Középen egy 38 cm átmérőjű táblagép dolgozik, alatta pedig csúszkagombok felelnek a hőfok és a hangerő állításáért.

A hangzás érdekében elérhető lesz 14 hangszórós, 700 Watt teljesítményű Harman/Kardon rendszer is, illetve extraként a gombnyomásra sötétedő üvegtető, hasonló, mint a Mustang Mach-E-ben. A beltérben egyébként a Volkswagen már nem használ állati eredetű anyagokat, mással helyettesítik a bőrt és rengeteg újrahasznosított anyaggal kívánják segíteni a környezetvédelmet és fenntarthatóságot.

Az autó 2026-tól lesz elérhető és a jelenlegi tervek szerint nem csak méretével és technológiájával, de az árával is az ID. család csúcsát képviseli majd. Az egész világon elérhető modellt szeretnének készíteni, így a legtöbb kontinensen kapható lesz majd az ID.7.

Volkswagen