2021. május 06. | 12:19

A Blue Gasoline nevű üzemanyag az E10 szabványnak is megfelel.

Az R33 Blue Diesel bevezetése után a Bosch, a Shell és a Volkswagen most egy alacsony szén-dioxid-kibocsátású, környezetbarátabb benzint fejlesztett ki. A Blue Gasoline-t (Kék Benzin) még idén bevezetik a Bosch németországi töltőállomásain.

Az újfajta üzemanyag 33%-ban megújuló anyagokat tartalmaz, így a széndioxid-kibocsátás kilométerenként legalább 20%-kal csökken a hagyományos benzinhez képest. Mik ezek a megújuló anyagok? A bioetanol és a bionafta, előbbit energianövényekből (cukorrépa, kukorica), utóbbit pedig papíripari hulladékból állítják elő. A termék teljes mértékben megfelel az EN 228 és E10 szabványoknak, így a legtöbb benzines autóba tankolható, de azokba a plug-in hibrid járművekbe is, melyek nagyrészt elektromosan közlekednek.

A Bosch számítása szerint egy ezer darab Volkswagen Golf VIII 1.5 TSI-ből álló flotta évente több mint 230 tonna szén-dioxid-kibocsátást takaríthat meg, ha minden egyes autó esetében évi tízezer kilométer futással számol az ember. A kiváló minőségű adalékanyagok rendkívül tisztán tartják a motort, és a korrózió ellen is védenek. Ez nemcsak azt jelenti, hogy az üzemanyag a meglévő töltőállomás-hálózaton keresztül forgalmazható, hanem azt is, hogy minden olyan új és meglévő járműben használható, amelyhez a Super 95 E10 benzin engedélyezett.

A Blue Gasoline projektben a három partner közösen határozta meg az elérendő üzemanyagspecifikációt, figyelembe véve a motor követelményeit és a fenntarthatóságot. Az általuk kifejlesztett terméket intenzív tesztelésnek vetették alá a próbapadokon és a kísérleti járművekben – a visszajelzések pedig folyamatosan pozitívak voltak.

A tervek szerint a Blue Gasoline-t még idén bevezetik Németországban, mégpedig a Bosch vállalati töltőállomásain. A cég azt közölte, hogy alacsony szén-dioxid-kibocsátású üzemanyag nem az elektromobilitást helyettesíti, hanem kiegészíti azt.