A pénz nem minden, ha egyedi Ferrarit akarsz 5 évet kell várnod

Közzétéve:
2019-07-11, 15:40

Egyre többen érdeklődnek egyedi modellek után az olasz autógyártónál, de csak kevesek vágya teljesülhet.

Nem is olyan régen debütált a P80/C és az SP3JC kódnévre hallgató modifikáció, amelyekből egyetlen darabot gyártottak csak. Ezek elég impozánsak lettek, azóta egyre több ügyfél kopogtat az olaszok ajtaján, hogy egyszeri kiadású Ferrarikba ülhessenek.

Azonban nem mindenkinek teljesítik a kívánságát, mindössze 250 ügyfél számára érhető el ez a kiváltság. Nekik négy-öt évet is várniuk kell, mert a Ferrari évente csak két-három ilyen projektet vállal be, annak érdekében, hogy tényleg egyediek maradjanak ezek a modellek. A speciális kérésekre szakosodott részlegének nincs több kapacitása, na meg persze a bonyolult munkafolyamat sem gyorsítja fel a műveletet.

Ferrari SP3JC oldalról

"Az ügyfélnek nemcsak egyedülálló autója lesz, hanem a 18-24 hónapos folyamat végére sajátos kapcsolata lesz a tervezőkkel és az autóval is. Ez pedig a Ferrari egyik legnagyobb erőssége" - mondta a Ferrari kereskedelmi és marketingvezetője, Enrico Galliera.

Galliera hozzátette, hogy a 488 GT3-as alapjaira épült új karosszériás P80/C esetében ez az idő azért rúgott három évre, mert nem kellett megfelelnie a közúti korlátozásoknak, így szabadjára engedhették a fantáziájukat.

Ferrari F12 TRS (2014)

Számos csúcskategóriás autógyártó, köztük a McLaren, a Rolls-Royce és a Bentley is kínál sajátos modelleket. A Ferrarihoz hasonlóan, ők is csak egy szűk körnek teszik elérhetővé ezt a lehetőséget.

A modenai gyártónak elég zsúfolt ez az év. Genfben debütált az F8 Tributo, majd érkezett az SF90 Stradale. Közben befejezték a P80/C-t és az SP3JC-t. Az év második felében még további két modell bemutatását tervezik, a következő egy V6-os hibrid erőforrással rendelkező típus lesz.

Ferrari SP38 Deborah (2018) oldalról

A legfontosabb és leginkább várt Purosangue névre keresztelt SUV várhatóan 2020-ban érkezik majd. A sok teendő és pénzcsinálás mellett pont arra nem fordítanak kellő energiát, ami Enzo Ferrarinak mindennél fontosabb volt. A Scuderia 2019-ben is le van maradva a versenytársaktól. Neked mi a véleményed erről?

Forrás:

Kapcsolódó írások

Heti autós képgyűjtemény
2017. február 09.
Blogunkon új, könnyed heti rovat indul szórakoztató és informatív képekkel, kötetlen témákban. Érdekességek, humor, motorsport, fotográfia, egyszóval bármi, ami autó.
A 8 legszebb hangú V12
2017. június 13.
A V10-ek után mindenképp érdemes a 12 hengeres V motorokat is átnyálazni. Szinte kizárólag szuperautókat és óriás luxus szedánokat szereltek ilyen szívvel, így a hétköznapi autók szóba se jöhetnek.
A Ferrari és a Lamborghini nem akar elektromos autót
2017. szeptember 15.
Technológiai fejlődés ide vagy oda, vannak még olyanok, akiknek egy jó szívó V12 még mindig többet ér, mint bármilyen villamosított technika
Az International GT Open hungaroringi hétvégéjének GT3-as képei
2018. július 09.
Az International GT Open magyarországi hétvégéjét leginkább a végletesség jellemezte.