Nem is olyan régen debütált a P80/C és az SP3JC kódnévre hallgató modifikáció, amelyekből egyetlen darabot gyártottak csak. Ezek elég impozánsak lettek, azóta egyre több ügyfél kopogtat az olaszok ajtaján, hogy egyszeri kiadású Ferrarikba ülhessenek.

Azonban nem mindenkinek teljesítik a kívánságát, mindössze 250 ügyfél számára érhető el ez a kiváltság. Nekik négy-öt évet is várniuk kell, mert a Ferrari évente csak két-három ilyen projektet vállal be, annak érdekében, hogy tényleg egyediek maradjanak ezek a modellek. A speciális kérésekre szakosodott részlegének nincs több kapacitása, na meg persze a bonyolult munkafolyamat sem gyorsítja fel a műveletet.

Ferrari SP3JC oldalról

"Az ügyfélnek nemcsak egyedülálló autója lesz, hanem a 18-24 hónapos folyamat végére sajátos kapcsolata lesz a tervezőkkel és az autóval is. Ez pedig a Ferrari egyik legnagyobb erőssége" - mondta a Ferrari kereskedelmi és marketingvezetője, Enrico Galliera.

Galliera hozzátette, hogy a 488 GT3-as alapjaira épült új karosszériás P80/C esetében ez az idő azért rúgott három évre, mert nem kellett megfelelnie a közúti korlátozásoknak, így szabadjára engedhették a fantáziájukat.

Ferrari F12 TRS (2014)

Számos csúcskategóriás autógyártó, köztük a McLaren, a Rolls-Royce és a Bentley is kínál sajátos modelleket. A Ferrarihoz hasonlóan, ők is csak egy szűk körnek teszik elérhetővé ezt a lehetőséget.

A modenai gyártónak elég zsúfolt ez az év. Genfben debütált az F8 Tributo, majd érkezett az SF90 Stradale. Közben befejezték a P80/C-t és az SP3JC-t. Az év második felében még további két modell bemutatását tervezik, a következő egy V6-os hibrid erőforrással rendelkező típus lesz.

Ferrari SP38 Deborah (2018) oldalról

A legfontosabb és leginkább várt Purosangue névre keresztelt SUV várhatóan 2020-ban érkezik majd. A sok teendő és pénzcsinálás mellett pont arra nem fordítanak kellő energiát, ami Enzo Ferrarinak mindennél fontosabb volt. A Scuderia 2019-ben is le van maradva a versenytársaktól. Neked mi a véleményed erről?