Az új modell az évtized második felében érkezhet plug-in hibrid és tisztán elektromos hajtáslánccal.
Az elsősorban sportautóiról, újabban pedig sportos szabadidő-autóiról ismert Porsche egy új modellt fejleszt, amely nagyobb, hosszabb és szélesebb, mint a stuttgarti gyártó jelenlegi zászlóshajójának számító Cayenne – derül ki az amerikai importőrök beszámolójából, akiknek egy múltheti egyeztetés alkalmával már az új jármű látványterveit is megmutatták.
A hírek szerint a modell egy teljesen új stílust képvisel majd: ötvözni fogja a szedánokra és a crossoverekre jellemző stílusjegyeket egy lenyűgöző, igazán sportos formatervben.
A Porsche hivatalosan nem kívánta kommentálni a felröppent pletykákat, ám a cég szóvivője elmondta, a stuttgarti gyártó az elmúlt időben a Porsche Unseen kezdeményezés keretében nyíltan megosztja a korábbi ötletek, melyek többsége nem jutott túl a tervezési fázison. Az új modell az évtized második felében érkezhet. Minden bizonnyal ez lesz a Porsche első olyan autója, amely hétüléses kivitelben készül.
Az egyik importőr elárulta, az autó megjelenése nagyon nem emlékeztet a Porsche autóinak eddig ismert dizájnjára. Egyúttal azt is elmondta, ami a hajtásláncot illeti, a modell várhatóan plug-in hibrid kivitelben debütál majd, később pedig tisztán elektromos változatban is piacra fogják dobni.
A stuttgartiak új modellje kapcsolódhat az Audi által Landjet kódnéven, a Volkswagen-csoport több gyártója számára egyszerre fejlesztett elektromos autóhoz, amely legkorábban 2024-ben érkezhet.
Mivel a szabadidő-autók világszerte egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek, így logikus lépés lehet a Porsche részéről ebbe az irányba bővíteni a palettát. A Cayenne 2002-ben, míg a Macan kompakt crossover 2013-ban került piacra. Jelen pillanatban pedig ez a két modell felel a gyártó eladásainak jelentős részéért.