A vezető dönthet arról, hogy a levegőt célzottan egy kisebb területre irányítsa vagy nagyobb felületen szétszórja.
A közelmúltban számos új szabadalmi kérvény látott napvilágot, amelyek a kormánykerekek új konstrukcióival foglalkoztak. Ezek közül a legtöbb rendkívül furcsa, szokatlan megoldásokat vonultat fel és mindenféle olyan funkciókat tartalmaznak, amelyek enyhén szólva is kissé feleslegesnek tűnnek.
A Hyundai például szabadalmaztatott egy olyan kormánykereket, amelyen képes az autó összes paraméterét megjeleníteni a küllők helyén elhelyezett képernyőn. Most a Mercedes-Benz rukkolt elő egy új ötlettel, amely friss levegővel hűsíti a sofőrt vezetés közben.
New @MercedesBenz Steering Wheel Will Keep Drivers Cool. Here's a unique idea for driver comfort. #luxury #technology Read: https://t.co/YhqJCEbpYd pic.twitter.com/CGt2sXz8HY
— CarBuzz (@CarBuzzcom) February 2, 2022
A német szabadalmi hivatalhoz benyújtott anyag tanúsága alapján egy olyan újítást kell elképzelni, amely a kormánykerék közepéből levegőt képes fújni. Ez alapvetően azt jelenti, hogy a Mercedes egy légcsatornát tervez elvezetni a kormány mögött egy szellőzőnyílás irányába.
Ez aztán szétszórja a levegőt valószínűleg egy, a kormány közepének közelében elhelyezett pontból, „légáteresztő felületeken” vagy anyagokon keresztül. Ez lényegében úgy működne, mint az ülésszellőztetés, csak ezúttal a légáramlat a kormányból érkezik majd. Az újítás azonban nemcsak hideg, hanem meleg levegőt is képes fújni.
A Mercedes azzal is számol, hogy milyen hatást gyakorolhat a vezetőre egy ilyen berendezés és úgy módosítaná automatikusan a légáramlás mértékét és hőmérsékletét, hogy a sofőr ebből a változásból ne érzékeljen semmit a kezén keresztül.
Az is egy lehetőség, hogy a rendszert manuálisan lehet majd állítani, akárcsak az autó légkondiját. Ebben az esetben egy egyszerű karral vagy kapcsolóval lehetne vezérli az eszközt, így a vezető egy gombnyomással eldönthetné, hogy mikor akarja működésbe hozni szellőztetést.
Több különböző működési módot is lehetővé tennének a légáramlás beállítására, ezzel lehetőséget biztosítva a sofőrnek arra, hogy a levegőt célzottan egy kisebb területre irányítsa, vagy nagyobb felületen szétszórja. Így például a hideg levegőt közvetlenül az izzadt tenyerére vagy az egész felsőtestére fújhatja. Amennyiben az újdonság a jövőben valóban megjelenik a sorozatgyártású autókban, minden bizonnyal a kormányon elhelyezett kapcsolóval lehet majd szabályozni a működését.