2019. november 27. | 16:14

Elon Musknak már sikerült elérnie, hogy a Tesla infotainment rendszere funkcionalitás és tulajdonságok szempontjából piacvezető legyen.

A vezérigazgató, Elon Musk újságírók kérdésére válaszolva nemrégiben elmondta, hogy az elektromos autógyártó célja egy olyan információs és szórakoztató rendszer kialakítása, amely „a lehető legtöbb szórakozási alternatívát nyújtja, amit csak lehet egy autóban.”

A Tesla már régóta kínál egyedi infotainment funkciókat, olyanokat, amelyekkel a piacon másutt képtelenség találkozni. Ezek közé tartoznak például a húsvéti tojások, a vázlatfüzet, a romantikus mód, a játékmód, ezen felül a jármű Marson történő vezetgetésének „képessége”. Ezek talán a legnépszerűbbek a Tesla szoftver- és hardvergyűjteményében.

A közelmúltban a márka kibővítette a rendszer kínálatát egy úgynevezett „Caraoke” móddal, miközben a Model S, a Model X és a Model 3 tulajdonosai számára is elérhetővé tették a Netflix, Hulu és YouTube fiókok összekapcsolását az infotainment kijelzőn, amikor a jármű leparkolt állapotban van. Az elmúlt időben egyébként számos más autógyártó is elkezdett azon munkálkodni, hogy felvegyék a versenyt a Teslával e téren, vagy akár utolérjék a vállalatot. Igyekeznek rendszereiket sokkal változatosabbá és szórakoztatóbbá tenni.

„Különösen a luxusautókat gyártó vállalatok - határozottan keresik és kutatják azokat a módszereket, amelyek révén olyan képességekkel rendelkező ajánlat kerül az ügyfelek elé, amelyek kitűnnek a versenytársaké közül” – árulta el Will Kaufman a CNBC-nek.

A szakember úgy gondolja, nincs értelme továbbra is eladásra kínálni olyan járműveket, amelyeknek DVD-lejátszó helyezkedik az üléstámláin. Megváltoztak az igények és a mai gyerekeket, fiatalokat napjainkban már valami egészen más érdekli, szórakoztatja.

Az autógyártók szerint az egyik mód az infotainment rendszerek fejlesztésére az, ha kooperálnak bizonyos nagy technológiai társasággal, mint például a Google, az Apple vagy az Amazon, hogy az élmény garantáltan zökkenőmentes és minőségi legyen.

Erőteljesebben a jövő felé kacsingatva, az autógyártók elkezdhetik fellelni az infotainment rendszerek bevételszerzési lehetőségeit is, ami nem is hangzik olyan rosszul. Musk elárulta, hogy egyelőre még nem gondolkodik ilyesmin, de ez egy olyan opció, ami idővel általánossá válhat a piacon.